چهارشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۰ - ۱۸:۵۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران از کاهش 78 درصدی تعداد روزهای «سالم» مهرماه امسال و افزایش 1500 درصدی تعداد روزهای «ناسالم» پایتخت بر اساس شاخص استاندارد آلاینده‌ها در مهر ماه خبر داد.

 دکتر یوسف رشیدی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه همواره با آغاز فصل پاییز و شروع فصل تحصیلی، دانش‌آموزان و دانشجویان زیادی در ساعات اولیه صبح به مدارس و مراکز آموزشی می‌روند که این امر موجب افزایش حجم ترافیک و آلودگی هوا می‌شود، افزود: در شهر تهران نیز در روزهای بازگشایی مدارس به دلیل پیش از پیش خودروها در ساعات اولیه صبح و کاهش دما، کیفیت هوای تهران به شرایط «ناسالم» می‌رسد.

 وی با اشاره به آمار 19 روز ابتدایی مهرماه در سال جاری در مقایسه با سال گذشته افزود: در حالی که کیفیت هوای تهران بر اساس شاخص PSI در نیمه دوم سال گذشته 18 روز در شرایط «سالم» و یک روز در شرایط «ناسالم» بود این میزان در سال جاری به چهار روز «سالم» و 15 روز «ناسالم» تبدیل شد.

 مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با اشاره به آلاینده ذرات معلق کمتر از 10 میکرون گفت: در سال گذشته به لحاظ آلاینده در 19 روز نخست مهرماه شاخص کیفیت هوای پایتخت دو روز در شرایط «پاک»، 16 روز «سالم» و یک روز «ناسالم» بود که در این رقم در سال جاری با حذف تعداد روزهای «پاک»، 18 روز «سالم» و یک روز «ناسالم» شد.

 مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران خاطرنشان کرد: به طور کلی افزایش آلودگی هوا همواره به دو عامل تولید آلودگی و شرایط آب و هوایی مرتبط است که در برخی مواقع تولید آلودگی در حد بالایی قرار دارد ولی به دلیل شرایط مساعد جوی آلودگی هوا کاهش پیدا می‌کند و بالعکس.

کد خبر 148299
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز