همشهری آنلاین: دومین مسابقه سراسری شعرخوانی مربیان فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان صبح روز 15 بهمن با حضور 46 مربی برگزیده در تهران برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی کانون، این رقابت در حالی کار خود را در مرکز شماره 20 کانون تهران آغاز خواهد کرد که در آن مربیان کانون از سراسر کشور توانایی‌های ادبی و شعری خود را در دو روز، مقابل داوران مسابقه به نمایش می‌گذارند.

این مربیان، خود از میان بیش از 130 مربی برگزیده کانون در استان‌های کشور برگزیده شده‌اند و در تهران در چهار رشته شعرخوانی‌، حفظ شعر، آگاهی‌های شعری و مشاعره با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

برای این رقابت 46 مربی در 12 گروه از میان 30 شعر انتخابی و با انتخاب قرعه به سؤال‌های داوران مسابقه شامل عرفان نظر‌آهاری، بهروز قزل‌باش و سیاوش رحیمی پاسخ می‌گویند.

اشعار انتخابی شامل 20 شعر در حیطه بزرگسال، 5 شعر در حیطه شعر کودک و 5 شعر در حیطه شعر نوجوان پیش از این در اختیار شرکت کنندگان قرار گرفته است.

مسابقه شعرخوانی مربیان کانون با هدف رونق بخشیدن به شعرخوانی به عنوان یک فعالیت مهم و تأثیرگذار در بیش از 680 مرکز کانون، شناسایی مربیان علاقه‌مند و تقویت انگیزه و علاقه آنها نسبت به روخوانی و درک عمیق شعر فارسی، افزایش مهارت شعرخوانی، تقویت دایره واژگان، قدرت تخیل، تقویت بیان شفاهی و ایجاد شناخت بیشتر در زمینه قالب‌های شعری و ادوار مختلف شعر فارسی و در نهایت ایجاد نشاط در میان مربیان و اعضا در روزهای 15 و 16 بهمن در مرکز شماره 20 کانون واقع در میدان راه‌آهن تهران، خیابان ولی‌عصر، خیابان شهید دل‌پیشه، جنب پارک امیریه برگزار می‌شود.

این مسابقه صبح روز 15 بهمن در چهارمین روز از دهه مبارک فجر ساعت 30/8 صبح با برپایی آیینی کار خود را آغاز می‌کند و دو روز رقابت مربیان برگزیده کانون بعد از ظهر روز 16 بهمن ساعت 15 با معرفی برگزیدگان و اهدا جایزه به آنان پایان می‌یابد.

گفتنی است اولین دوره مسابقه شعرخوانی سال گذشته هم‌زمان با برگزاری نهمین جشنواره قصه‌گویی کانون در اصفهان برگزار شد ولی از امسال این رقابت به صورت مستقل برپا می‌شود.

کد خبر 14823

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز