مسکو: سرنشینان بالگرد روسی که دچار سانحه شده و سقوط کرده بود زنده پیدا شدند.

chopter

7‌سرنشین بالگرد روسی مدلMi8 درحالی به وسیله امدادگران زنده و سالم پیدا شدند که ارتفاع زیاد این بالگرد پیش از سقوط، باعث شده بود احتمال زنده‌ماندن آنها بسیار کم باشد. با وجود این پس از اینکه بالگرد یاد‌شده ارتباط خود را با برج مراقبت از دست داد،110‌امدادگر به محل حادثه اعزام شدند تا درصورت امکان، جان سرنشینان آن‌را نجات دهند. آنها پس از 5‌ساعت جست‌وجو بالگرد و سرنشینان آن‌را پیدا کردند. به گزارش رسانه‌های روسیه سانحه‌هوایی دیگری نیز روز یکشنبه در جنوب این کشور روی داده بود که خلبان هواپیما An- 2 نیز در این حادثه دچار جراحت و به بیمارستان منتقل شد.

مرگبارترین گذرگاه جهان

بارسلونا: برخی گردشگران از احتمال بازسازی مرگبار‌ترین گذرگاه جهان موسوم به «‌ال‌کامینتو دل ری» خشنود نیستند. در سال2000 و در پی سقوط مرگبار 2‌گردشگر در عمق 300‌متری این منطقه واقع در 30‌مایلی مالاگای اسپانیا، مسیر یاد‌شده مسدود شد. با وجود این، گردشگران همچنان به این گذرگاه می‌روند. آنها به‌دلیل شرایط خاص این گذرگاه، امکان استفاده از وسایل ایمنی کوه یا صخره‌نوردی را ندارند. از سال 1905‌که گذرگاه یاد‌شده ساخته شد تا به‌حال بخش‌های زیادی از آن فروریخته و با وجود این یکی از گردشگران در مورد احتمال تعمیر این مسیر می‌گوید: شرم‌آور است که برخی قصد دارند این مسیر را بازسازی کنند. به این ترتیب دیگر هیچ دلهره و هیجانی در آن باقی نخواهد ماند.

سارق خونسرد

آریزونا: سارق 56ساله پس از سرقت از بانک به‌جای فرار از معرکه، وارد پیتزافروشی کنار بانک شد و سفارش غذا داد. این سارق خونسرد برای سرقت از بانک فقط یک تیغ موکت‌بری(کاتر) به همراه داشت و برای تهدید کارمندان بانک به همین وسیله اکتفا کرد. هنری‌المر هنگامی که به رستوران مجاور بانک رفت یک پیتزا به همراه نوشیدنی سفارش داد و بدون جلب توجه منتظر سفارش خود ماند اما چند لحظه نگذشت که وی توسط 5پلیس مسلح احاطه شد. این نقطه پایان خونسردی‌های آقای المر بود و هنگامی که وی تلاش کرد تا حلقه محاصره پلیس را بشکند زود دستگیر شد. پلیس بعد از دستگیر‌کردن این سارق سراغ صندوقدار رستوران رفت و پولی را که سارق برای خرید غذا پرداخته بود از صندوقدار پس گرفت.

ممنوعیت خوردن سس

پاریس: دانش‌آموزان برخی مدرسه‌های فرانسه از این پس حق استفاده از سس‌گوجه‌فرنگی را ندارند. در سِلف‌سرویس این مدرسه‌ها وجود سس‌گوجه‌فرنگی داخل سینی‌غذای دانش‌آموزان خلاف قانون است. البته آنها فقط هفته‌ای یکبار و آن هم با سیب‌زمینی می‌توانند از این سس پرطرفدار استفاده کنند. در قانون جدید اضافه شده است که با هر نوع غذا باید سبزی و میوه نیز میل شود تا دانش‌آموزان رژیم‌غذایی سالم‌تری داشته باشند. به گفته مسئولان نظام آموزشی این کشور میزان چاقی در مدارس رو به رشد است و به‌همین خاطر آنها مجبور به تصویب چنین قانونی شده‌‌اند. ممنوعیت جدید هم‌اکنون در دبیرستان‌ها و مقاطع‌تحصیلی پایین‌تر نیز اجرایی شده است.

کد خبر 148107
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز