رییس جمهوری اسلامی ایران سد غلطکی جگین را در استان هرمزگان افتتاح کرد.

به گزارش واحد مرکزی خبر،محمود احمدی نژاد در مراسم آغاز بهره برداری از سد جگین در استان هرمزگان تصریح کرد:فعالیتهای سازندگی دولت در سال 85 دو برابر سال 83 بوده است و ما معتقدیم می توانیم با وجود ظرفیتها و تواناییهای موجود در کشور آن را به سه برابر برسانیم .

 رییس جمهور ساخت سد جگین و بهره برداری از آن را نمونه‌ای از توان فنی و مهندسی موجود در ایران خواند و گفت:ساخت این سد با روش جدید که هم سرعت کار را بالا برده و هم هزینه ها را به میزان 20 درصد کاهش داده است نمونه‌ای از فناوری بالای موجود در کشور و نشانه خلاقیتهای تحسین برانگیز متخصصان ایرانی است.

رئیس جمهور با بیان اینکه برای ساختن کشور عجله داریم افزود: دنیا منتظر ومعطل نمی ماند و همه به سرعت در حال پیشرفت هستند و ما باید همگام و حتی جلوتر از دنیا حرکت کنیم.

وی بار دیگر بر مواضع تغییرناپذیر جمهوری اسلامی ایران در زمینه مسئله هسته‌ای تاکید کرد و گفت: تحریم اقتصادی تاثیری در سازندگی کشور ما ندارد.

رئیس جمهور همچنین با اشاره به توطئه دشمنان برای ایجاد اختلاف و تفرقه در صفوف ملت ایران در این زمینه تصریح کرد:ملت ایران آگاه و بیدار و همیشه در صحنه است و در 22 بهمن امسال بار دیگر گرد یاس را بر چهره دشمنان خواهد پاشید.

وی افزود:22 بهمن امسال روز تجدید میثاق و اعلام حضور همه مردم در دفاع از حقوق هسته‌ای خود و ادامه مسیر برای فتح قله‌های پیشرفت و استمرار حضرت امام خمینی " ره " خواهد بود.

رئیس جمهور گفت: ملت ایران 27 سال است با اتکا به نیروهای جوان و دانشمندان متعهدو دلسوز خود قله‌های پیشرفت را فتح کرده است و با اتکا به خداوند و بدون انتظار کمک از دیگران راه خود را ادامه خواهد داد.

 احمدی نژاد همچنین منطقه بشاگرد و جاسک را منطقه‌ای اشنا برای ملت‌و رنجدیده از بی عدالتیها و و غفلتها در رژیم گذشته خواند و افزود: امروز با همت بلند مردم و مسئولان و برنامه های ارزشمند روند آبادانی منطقه سرعت یافته است.

رئیس جمهور با اشاره به اهمیت ساخت سد جگین برای این منطقه آن را سبب رونق کشاورزی و ایجاد اشتغال خواند.

احمدی نژاد پس از مراسم بهره برداری از نخستین سد از نوع بتن غلتکی در منطقه جگین در 90 کیلومتری شمال شهرستان جاسک در استان هرمزگان و سخنرانی در آن‌، بندر جاسک را به مقصد اصفهان ترک کرد.

کد خبر 14810

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز