دوشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۰ - ۱۹:۲۵
۰ نفر

ایران و بحرین در سومین بازی از مرحله اول گروهی رقابت‌های مقدماتی جام جهانی 2014 امشب در ورزشگاه آزادی به مصاف هم می‌روند.این دیدار در حالی برگزار می‌شود که دو تیم از 2بازی قبلی 4 امتیاز گرفتند ولی ایران به لطف تفاضل گل بهتر در صدر جدول قرار دارد.در دیگر بازی این گروه هم اندونزی که در بازی قبلی مقابل ایران شکست خورد میزبان قطر خواهد بود.

فوتبال

قطر با 2 امتیاز تیم سوم جدول است و اندونزی هم بدون امتیاز در رده آخر قرار دارد.رویارویی ایران و بحرین همیشه حساسیت‌های زیادی داشته و فوتبالدوستان ایرانی هنوز شکست 1-3 در منامه که در رقابت‌های مقدماتی 2002 اتفاق افتاد را از یاد نبرده‌اند.البته ایران 3 سال بعد انتقام آن شکست را گرفت و با شکست بحرین به جام جهانی 2006 صعود کرد.بحرینی‌ها در سال‌های اخیر به ارائه ضد‌فوتبال، انجام حرکات ناجوانمردانه و حاشیه‌ای متهم شده‌اند و وقت کشی بازیکنان این تیم همیشه ملی پوشان فوتبال ایران را آزار داده است.بی دلیل نیست که بازیکنان تیم ملی در مصاحبه‌ های اخیر خود اعلام کرده‌اند که اگر بحرینی‌ها خودشان را به‌صورت نمایشی به مصدومیت بزنند، بازی جوانمردانه را رعایت نخواهند کرد.ایران برای چهاردهمین بار مقابل بحرین قرار خواهد گرفت؛ تیمی که در رده بندی فیفا در رده 102 جهان و یازدهم آسیا قرار دارد.ایران در 13 بازی گذشته صاحب 6 پیروزی، 4 تساوی و 3 شکست شده و حالا به‌دنبال هفتمین پیروزی است.

کارلوس کی روش در این دیدار به احتمال فراوان تیمش را با سیستم 3-3-4 به میدان خواهد فرستاد.رحمتی درون دروازه خواهد ایستاد و حسینی، عقیلی، حیدری و پولادی نفرات خط دفاعی ایران خواهند بود.نکونام، تیموریان و کریمی در میانه میدان بازی خواهند کرد و اگر کریمی مصدومیتش برطرف نشود، جباری جایگزین او خواهد شد. میداوودی و خلعتبری هم مهاجمان راست و چپ خواهند بود و در نوک خط حمله هم شانس بازی کردن محمد قاضی بیشتر از انصاری‌فر است.

جنگ تاتنهام - منچستر

کی روش در پاسخ به این سؤال که آیا فکر می‌کنید بحرین مانند گذشته با شیوه وقت تلف‌کردن و بازی تأخیری به میدان بیاید، می‌گوید: «مطمئن نیستم که آنها شیوه عربی خودشان را پیاده کنند. تیم‌های عربی چند بازیکن خارجی با تغییر ملیت به خدمت گرفته‌اند و همین موضوع روی کارشان تأثیر گذاشته است.به‌عنوان مثال قطر با آوردن کادر فنی برزیلی نوع بازی خود را تغییر داد. وقتی مربیان برزیلی یا انگلیسی باشند ایده‌های خودشان را اعمال می‌کنند، مهم‌ترین نکته این است که ما به کارمان اعتقاد داشته باشیم و اینکه بدانیم قدرت کافی را برای این بازی داریم.»

کی روش با اطمینان کامل از شناخت بازی بحرین حرف می‌زند و این جمله جالب را به زبان می‌آورد:« نگرانی ما این نیست که بحرین چه برنامه‌ای دارد، نکته اصلی این است که ما در زمین چه کار کنیم. من اطلاعات لازم از تیم بحرین را دارم و خیلی خوب بود که می‌توانستم در جلسه کادر فنی این تیم شرکت کنم ولی نمی‌توانم!»او تاکید می‌کند:« مهم‌ترین چیز این است که تماشاگران رکورد 76 هزار نفری بازی با اندونزی را بشکنند و مطمئنم آنها امشب از بازی لذت خواهند برد.» کی روش در پاسخ به این سؤال که چه برنامه‌ای برای شکست بحرین دارید، می‌گوید:

«بحرین تیم خوبی است که در حمله سرعتی و در دفاع فشرده هستند اما من نمی‌توانم اینجا استراتژی خود را بگویم چون به گوش مربی حریف می‌رسد. بهتر است بازی را ببینید تا متوجه ترفند من شوید.» پیتر تیلور، سرمربی انگلیسی بحرین اما به نتیجه گرفتن تیمش در این دیدار خوشبین است. او تاکید می‌کند که تیمش برای وقت کشی پا به این دیدار نخواهد گذاشت:« ما فوتبال بازی می‌کنیم و زمانی که توپ را در اختیار داریم حمله می‌کنیم، وقتی هم توپ در اختیار حریف است باید بازی را کنترل کنیم. از تیم ایران شناخت خوبی دارم و معتقدم بازیکنان هجومی این تیم بسیار خطرناک هستند.» تیلور در مورد رویارویی با کی روش که قبلا مربی منچستریونایتد بوده حرف‌های جالبی می‌زند: «او قابل احترام و مربی بزرگی است اما من همیشه طرفدار تاتنهام هستم و فردا با روش این تیم به میدان رفته و از ایران امتیاز می‌گیریم.»

کد خبر 148082
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز