همشهری آنلاین: استفاده از نرم افزار جاسوسی از سوی دولت آلمان برای کنترل تمام رایانه‌های این کشور و حتی امکان پرونده سازی برای شهروندان، روز دوشنبه به یک جنجال بزرگ در رسانه‌های این کشور تبدیل شد.

germany

به گزارش ایرنا، بنابراعلام یک گروه هکر اروپایی به نام سی سی سی(ccc) دولت آلمان از طریق این نرم افزار تمام رایانه‌های شهروندان این کشور را کنترل می‌کند.

بنابراعلام این گروه، دولت برلین بدون اطلاع شهروندان حتی از طریق این نرم افزار قادر به کنترل دوربین‌های رایانه‌های مردم این کشور نیز می‌باشد.

انتشار این خبر در رسانه‌های آلمان به یک جنجال بزرگ تبدیل شده و آنها این اقدام را نقض حقوق شهروندی برغم تصریح دادگاه قانون اساسی این کشور دانستند.

گروه سی سی سی با متهم کردن مقامات آلمانی به استفاده غیرقانونی ازاین نرم افزارگفت، دولت آلمان حتی می‌تواند با این نرم افزار برای افراد پرونده سازی کند.

دادگاه قانون اساسی آلمان در سال 2008 برای دولت این کشور در استفاده از این گونه نرم افزارهای جاسوسی در داخل محدودیت ایجاد کرده بود.

استفاده دولت آلمان از این نرم افراز که به موضوع اول رسانه های این کشور تبدیل شده، از این نظر بسیار خطرناک توصیف شده است که می تواند پرونده سازی هم بکند. مثلا سایت ها و فایل هایی را در پرونده های شهروندان در رایانه ها قرار می دهد، بدون آنکه صاحبان فایل ها و یا ایمیل ها از آن مطلع شوند.

بنابر اعلام این گروه، دولت با این نرم افزار حتی می‌تواند از نامه‌های الکترونیکی افراد که از ارسال آن منصرف شده‌اند، عکس گرفته و آن را به عنوان یک سند استفاده کند.

این نرم افزار قابلیت کنترل 24ساعته رایانه‌‌های شخصی افراد از سوی دولت را می‌دهد.

برخی رسانه‌ها حتی از این اقدام به عنوان یک شنود نام برده و معتقدند این نرم افزار بشدت حقوق شهروندان را نقض می‌کند.

مقامات وزارت کشور آلمان گفته اند که در این رابطه نقشی ندارند.

پیش ازاین نیز بارها شهروندان آلمانی، مقامات این کشور را متهم به استفاده از نرم ‌افزارهای مختلف مانند اسب ‌تروجان برای نظارت مخفیانه بر رایانه‌های افراد کرده بودند.

نرم ‌افزار اسب‌ تروجان در یک ایمیل که به نظر می‌رسید از سوی ادارات دولتی آلمان ارسال شده به مقامات امکان می‌داد که اطلاعات ذخیره شده برروی‌ رایانه را بدون اطلاع مالکان آن‌ها کاوش کند.

مقامات آلمانی با رد این اتهامات گفته بودند که اقدامات مذکور تنها برای کنترل تروریست‌ها و ایجاد امنیت استفاده می‌شود.

کد خبر 148062
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز