پکن: یکی از تولید‌کننده‌های نامدار لوازم صوتی‌ و ‌تصویری، روباتی را تولید کرده که قادر است ظرف چند دقیقه موهای افراد را بشوید.

washer

8‌ بازوی این روبات که روی سینک روشویی نصب می‌شود برخلاف برخی آرایشگر‌ها که هنگام شست‌وشوی سر، موها را می‌کشند دقت بالایی دارند؛ به‌طوری که آنها ابتدا با حسگر‌های ویژه‌ای تصویر سه‌بعدی از اندازه‌های سرِ فرد می‌گیرند تا میزان فشار لازم در هر مرحله از شست‌وشو را محاسبه کنند. سپس موها را خیس و با شامپویی که در مخزن آن ریخته شده است شروع به شست‌وشو می‌کنند. روبات یاد‌شده حتی از پسِ خشک و شانه‌کردن موها نیز برمی‌آید.

شکستن رکورد بندبازی

باواریا: مسافران تله‌کابین شهر باواریای آلمان هنگامی ‌‌که فردی را در حال بندبازی روی کابل‌‌ بین کابین‌ها مشاهده کردند تصور نمی‌کردند که وی برای رسیدن به این نقطه 995‌متر به‌همین شیوه بندبازی کرده باشد. این بندباز توانست با طی‌کردن این مسافت در ارتفاع 2‌هزار و 962‌متری،‌ رکورد کتاب گینس را در این رشته جابه‌جا کند. وی در طول مسیر، مجبور بود گاهی مکث کند. این مرد که «فردی ‌ناک» نام دارد به رسانه‌ها گفت: گاهی برای اینکه تمرکزت را از دست ندهی باید گام‌های کوتاه‌‌تری برداری. شاید برای به‌دست آوردن همین تمرکز بود که ثبت این رکورد جدید برای ناک حدود نیم‌ساعت طول کشید.

پاگنده‌ترین مرد جهان

رباط: یک مرد مراکشی با داشتن کف‌پای 38‌سانتی‌متری عنوان پاگنده‌ترین مرد جهان را به‌خود اختصاص داد. البته قد 2‌متر و 46سانتی‌متری ابراهیم نیز برای شکستن رکورد بلند‌ترین فرد جهان فقط 6سانتی‌متر کوتاه است و در حال حاضر رکورد بلندقدترین فرد جهان در اختیار فردی 2متر و 51‌سانتی‌متری است. گفتنی است این رکوردداری برای ابراهیم خالی از دردسر نیز نبوده است. برای نمونه پیدا کردن کفش‌های در این حد و اندازه یا سوار‌شدن در تاکسی فقط برخی از مشکلات اوست. به گفته پزشکان، ابراهیم مبتلا به بیماری آکرومگالی است. مبتلایان به این بیماری دچار ترشح بیش از اندازه هورمون رشد می‌شوند.

قدیمی‌‌ترین خودرو

پنسیلوانیا: قدیمی‌ترین خودروی جهان در یک حراجی به‌قیمت 4‌میلیون و 620‌هزار دلار فروخته شد. این رقم برای خودروی 127‌ساله زمانی از سوی یک فرد ناشناس پرداخت شد که پیش‌بینی کارشناسان حراج، درست نصف این قیمت را نشان می‌داد. قدیمی‌ترین خودروی جهان در سال 1884‌میلادی در فرانسه ساخته شده است و با بخار کار می‌کند. خودروی یاد‌شده 2‌موتور دارد و 4‌سرنشین پشت‌به‌پشت می‌توانند داخل آن بنشینند. کارشناسان معتقدند با وجود قدمت 127‌ساله این خودرو، بازدهی خوب آن جالب توجه است. قدیمی‌ترین خودروی جهان می‌تواند با سرعت 60‌کیلومتر در ساعت حرکت کند.

کد خبر 147984
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز