گروه سیاسی: هشتمین نشست 7+8 عصر روز گذشته با حضور اکثریت اعضا در تهران برگزار شد.

مهدوی کنی

اعضای کمیته وحدت اصولگرایان در این جلسه درخصوص راهکارهای وحدت حداکثری و چگونگی حضور در انتخابات بحث و بررسی کردند. نمایندگان اضلاع اصولگرایی در کمیته وحدت اصولگرایان (گروه 8 نفره) نیز امروز به‌طور مجزا جلسه دیگری تشکیل خواهد داد.

تکذیب تغییر ساختار 7 + 8

روز گذشته همچنین دبیر کل جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه جبهه پایداری انقلاب اسلامی ان‌شاءالله به 7+8 خواهد پیوست، گفت که ستادهای استانی این جبهه در آینده باید به جبهه متحد متصل شوند. پیش از انتشار این خبر، خبرگزاری فارس در خبر دیگری مدعی شده بود که آیت‌الله مهدوی کنی گفته است ساختار 7 + 8 به دلیل شرکت نکردن اعضای جبهه پایداری تغییر می‌کند، اما ساعتی بعد همین خبرگزاری به نقل از یکی از اعضای دفتر آیت‌الله مهدوی‌کنی اظهار داشت که این نقل‌قول‌ها از جانب ایشان دقیق نیست و آیت‌الله مهدوی کنی در حاشیه مراسم افتتاح مجموعه مذهبی - فرهنگی امام رضا(ع) در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤالی درباره حضور یا عدم‌حضور جبهه پایداری در جلسات جبهه متحد اصولگرایان و احتمال تغییر ساختار این کمیته، گفت: جبهه پایداری ان‌شاءالله خواهد آمد.

دبیر کل جامعه روحانیت مبارز در پاسخ به سؤال خبرنگاری که می‌گفت جبهه پایداری به‌دنبال به‌‌‌بازی‌گرفتن کمیته وحدت اصولگرایان است، افزود: اینگونه نباید سخن گفت چرا که اگر ما در این‌باره به میدان آمده‌ایم برای یکی‌شدن دوستان بوده است. نظر ما این است که همه اضلاع باشند و جداکردن اضلاع را خوب نمی‌دانم. آیت‌الله مهدوی‌کنی در پاسخ به سؤالی درباره حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس نهم نیز گفت: این سؤال به من ارتباطی ندارد.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه جبهه پایداری در برخی استان‌ها ستاد انتخاباتی تشکیل داده است، گفت: اگر این کار را کرده باشند، اشکالی ندارد اما باید ستادهای آنها در آینده به شورای مرکزی جبهه متحد اصولگرایان متصل شود. اجتماع اصولگرایان با سازوکار 7+8 اگر چه سعی دارد تمامی نیروهای اصولگرا را متحد کند اما هنوز یک گروه حامی دولت در جریان اصولگرایی به این سازوکار تن نداده است. این گروه، متشکل از نمایندگان حامی دولت در مجلس هشتم و برخی وزرای سابق کابینه نهم است که خواهان سهم بیشتر در کمیته وحدت اصولگرایان هستند.

وارونه سازی معارف ولایت

روز گذشته علی لاریجانی،رئیس مجلس هم واکنش غیرمستقیمی به برخی گروه‌های اصولگرا داشت. وی مدار سنجش اصالت‌های واقعی برای هر شخص، هر تشکل و هر جامعه که مدعی رهپویی امام‌رضا (ع) است را مدارا، رازپوشی با مردم و شکیبایی در سختی دانست و گفت: متأسفانه در جامعه ما عده‌ای حتی به اسم رهروی ولایت به وارونه‌سازی این معارف عادت کرده‌اند. وی اضافه کرد: این افراد ظاهرا زندگی با مدارا و رازپوشی را غیرولایی تلقی کرده‌اند اما حقیقت این است که امام رضا (ع) راز پایداری و آرامش و پیشرفت جامعه را در مدارا، شکیبایی و رازپوشی دانسته‌اند؛ در حدی که نشانه‌های مومن را در این امور معین فرموده‌اند.

کد خبر 147979
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز