همشهری آنلاین: سرانجام پس از مدتها نبرد و درگیری نظامی میان انقلابیون و مزدوران معمر قذافی در شهر بنی ولید، انقلابیون لیبی روز یکشنبه توانستند کنترل فرودگاه این شهر را در دست گیرند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از طرابلس، ژنرال موسی یونس فرمانده نظامی شورای ملی انتقالی لیبی اعلام کرد انقلابیون توانستند کنترل فرودگاه بین المللی بنی ولید که مقر و پایگاه نیروهای وابسته به قذافی در این شهر محسوب می شد، را به طور کامل در دست گیرند.

این فرمانده خاطر نشان کرد، ‌در پی درگیری های شدید امروز، منطقه اطراف فرودگاه شهر بنی ولید به طور کامل خالی از سکنه شد و انقلابیون توانستند سرانجام این فرودگاه را از وجود نیروهای قذافی پاکسازی کنند.

درگیری ها برای تصرف کامل شهر بنی ولید و فرودگاه این شهر از یک ماه پیش و پس از فرار قذافی آغاز شد، اما آنچنان که انقلابیون بر آن اذعان می کنند، نا هماهنگی میان آنها، پیروزی شان را در بنی ولید به تاخیر انداخته است.

در درگیری های روز شنبه در بنی ولید نیز شش نیروی شورای ملی انتقالی لیبی کشته و 99 تن دیگر زخمی شدند.

از سوی دیگر در جبهه نبرد در سرت، نیروهای شورای ملی انتقالی لیبی روز یکشنبه با کنترل چند منطقه دیگر در سرت در آستانه به دست‌ گیری کامل کنترل این شهر قرار گرفتند.

محمد الفیاض یک فرمانده ارشد نیروهای شورای ملی انتقالی لیبی گفت: انقلابیون آماده به دست گیری کنترل کامل شهر سرت هستند.

این فرمانده ارشد انقلابیون به خبرگزاری فرانسه گفت: موضوع فقط هماهنگی میان انقلابیون در دو جبهه شرق و غرب در سرت است و ما به زمان نیاز داریم.

انقلابیون روز یکشنبه همزمان با پیشروی در سرت عکس های معمر قذافی دیکتاتور فراری لیبی را از دیوارها و مکان های مختلف سرت پاره می کردند.

انقلابیون دانشگاه سرت و منطقه اطراف آن را در حالی تصرف کردند که تک تیراندازان کمین کرده وابسته به قذافی از این دانشگاه به عنوان مکانی برای انجام عملیات های خود استفاده می‌ کردند.

کد خبر 147948
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز