همشهری آنلاین: وزیر امور خارجه ترکیه با بیان اینکه هر کشوری که به دنبال تعرض نظامی به ایران باشد ترکیه را در مقابل خود خواهد دید گفت:در عین حال از خاک ترکیه کسی نمی تواند از اسرائیل دفاع کند.

فتح الهی معاون آسیا و اقیانوسیه وزارت امور خارجه کشورمان در ادامه رایزنی های خود با مقامات ترکیه با احمد داود اوغلو وزیر امور خارجه این کشور دیدار و در خصوص مسائل روابط دو جانبه و تحولات منطقه ای و بین المللی گفتگو کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، فتح الهی در این دیدار با اشاره به روابط خوب و دوستانه بین ایران و ترکیه، لزوم گسترش هر چه بیشتر روابط فیمابین را مورد تاکید قرار داد و با توجه به تحولات منطقه، ابراز امیدواری نمود که کشورهای منطقه با حل مشکلات و مسائل خود زمینه صلح و ثبات و امنیت و آرامش منطقه را فراهم آورند.

داود اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه در این دیدار با اعلام اینکه در یک دوره تاریخی در منطقه بسر می بریم ، گفت: زیر ساخت های آتی منطقه در حال شکل گرفتن است و ایران و ترکیه بعنوان بزرگترین قدرت های منطقه از طریق همکاری با همدیگر می توانند در شکل گیری این زیر ساخت ها موثر واقع گردند.

وزیر امور خارجه ترکیه افزود: هر کشوری که به دنبال تعرض نظامی به ایران باشد ترکیه را در مقابل خود خواهد دید.

داود اوغلو همچنین این نکته را متذکر شد که از خاک ترکیه کسی نمی تواند علیه ایران اقدامی انجام دهد در عین حال از خاک این کشور کسی نمی تواند از اسرائیل دفاع کند.

کد خبر 147819
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز