گروه شهری: رئیس فراکسیون مدیریت شهری مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: هنوز یک ریال از یارانه حمل‌ونقل عمومی توسط دولت پرداخت نشده است.

محمدحسین مقیمی افزود: از یارانه 100‌میلیارد تومانی مترو و یارانه300‌میلیارد تومانی اتوبوسرانی هنوز ریالی از سوی دولت به شهرداری‌ها پرداخت نشده است. وی با اشاره به اینکه یارانه‌های مذکور با کمک‌های بخش هدفمندکردن یارانه‌ها متفاوت است، اظهار کرد: دولت هنوز حتی میزان سهم حمل‌ونقل عمومی از هدفمندکردن یارانه‌ها را تعیین نکرده اما در حال حاضر اعتراض شدید شهرداری‌های کلانشهرها ازجمله شهرداری تهران، عدم‌پرداخت یارانه‌های بلیت و مترو و اتوبوسرانی است که دولت باید سالانه پرداخت کند.

مقیمی تصریح کرد: دولت باید به‌فوریت یک‌سوم یارانه بلیت را به شهرداری‌ها بپردازد و در غیر این صورت این احتمال وجود دارد که در ماه‌های آینده مردم مجبور شوند علاوه بر سهم خود، سهم دولت را هم پرداخت کنند.وی با اشاره به موضوع ارسال پرونده 2میلیارد دلاری متروی تهران به قوه قضاییه، اضافه کرد: دولت، بودجه مترو از محل حساب ذخیره ارزی را آنقدر پرداخت نکرد تا در نهایت مجلس مجبور شد پرونده را به دادگاه بکشاند اما دوست نداریم برای هر بخش از سهم مردم در حمل‌ونقل عمومی همین شیوه را در پیش بگیریم، چرا که این نوع رفتار با مردم و دغدغه‌های تردد آنها در شهرها نه در شأن مجلس و نه در شأن دولت است.

مقیمی اظهار کرد: نمی‌توانیم در مورد پرداخت یارانه بلیت مترو و اتوبوسرانی شهرها به دولت مهلت زیادی دهیم، چرا که هزینه تردد مردم با این وسایل روزانه است و اگر دولت یارانه‌ها را نپردازد، کار مردم تهران و دیگر کلانشهرها گره می‌خورد.

رئیس فراکسیون مدیریت شهری مجلس در پایان خاطرنشان کرد: دولت اگر می‌خواهد یارانه بلیت مترو و اتوبوسرانی را نپردازد، خیلی شفاف بگوید تا مردم بدانند در سال 90 باید سهم دولت در هزینه سفرهای درون‌شهری را از جیب خودشان بپردازند.

بودجه 2میلیارد دلاری مترو تهران و کلانشهرها، مصوبه مجلس شورای اسلامی است که سابقه آن به اسفندماه سال 88 بازمی‌گردد و به دلایل مختلف از جمله خالی بودن صندوق ذخیره ارزی از سوی دولت اجرایی نشده است. سر باززدن دولت از اجر ای این قانون موجب شد تا نمایندگان مجلس،‌ این موضوع را به عنوان تخلف دولت بررسی کرده و به قوه قضاییه ارسال کنند.

کد خبر 147761
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز