همشهری آنلاین: معلمان ایتالیایی دست به اعتصاب زدند تا به طرح ریاضت اقتصادی دولت سیلویو برلوسکنی در زمینه آموزش اعتراض کنند.

italy teachers

خبرگزاری سوئیس گزارش داد، برپایی تظاهرات در 90 شهر ایتالیا برنامه ریزی شده است و در جمع معترضان دانشجویان و دانش آموزان هم حضور دارند.

یکی از گروه های چپگرا برپایی این اعتراضات را سازماندهی کرده است. احزاب چپ میانه هم از اعتصاب حمایت کرده‌اند. آنها درباره "برچیده شدن گام به گام نظام آموزشی دولتی" هشدار داده و دولت برلوسکنی را مسئول دانسته اند.

more

  رتبه‌ اعتباری ایتالیا در اروپا سه پله کاهش یافت

از ساعات اولیه صبح تظاهرکنندگان در برابر وزارت آموزش در رم تجمع کردند. اتحادیه‌های معلمان هشدار داده‌اند، به خاطر اصلاحاتی که قرار است در نظام آموزشی ایتالیا اعمال شود، 130 هزار نفر از معلمان در معرض بیکاری قرار می‌گیرند.

اتحادیه ها و احزاب مخالف مدعی هستند دولت برلوسکنی قصد دارد نظام آموزشی عمومی را حذف کند تا نظام آموزشی غیرانتفاعی رونق بگیرد. کابینه رم پاسخ می‌دهد که تعدیل معلمان برای ریاضت اقتصادی ضروری است.

دولت برلوسکنی در ماه سپتامبر بسته پیشنهادی خود را با کاهش بودجه‌ای معادل 54 میلیارد یورو به تصویب رساند. کابینه راست میانه ایتالیا قصد دارد به این ترتیب تا سال 2013 ترازنامه متعادلی را از خود ارایه دهد. مخالفان به این بسته اقتصادی به شدت اعتراض کرده‌اند.

کد خبر 147726
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز