چهارشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۰ - ۱۸:۲۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) با صدور بیانیه‌ای در دفاع از اسرای فلسطینی در بند رژیم صهیونیستی تاکید کرد:

 گلعاد شالیت نظامی اسراییلی اسیر در دست حماس تا زمانی که اسرای فلسطینی از بند زندان‌های رژیم صهیونیستی آزاد نشوند، آزاد نمی‌شود.

بر اساس بیانیه این جنبش که یک نسخه از آن روز چهارشنبه به دفتر ایرنا در دمشق دورنگار شد، حماس تاکید کرد: با افتخار از پایداری و مقاومت اسرای قهرمان فلسطینی که از آنان درس صبر و مقاومت می آموزیم ، وعده می‌دهیم که مساله آنها را در راس اولویت‌های ملی ما قرار دارد و برای آزادی آنان تلاش خواهیم کرد.

حماس تاکید کرد: افزایش اقدامات سرکوب گرانه و غیر انسانی رژیم صهیونیستی علیه اسرای فلسطینی در زندان های این رژیم، موجب صبر زیاد، پایداری و اصرار آنان به دستیابی به حقوق مشروعشان می شود و جلادهای این رژیم نیز مجازات و محاکمه خواهند شد.

جنبش مقاومت اسلامی از نیروها، گروه ها و ملت فلسطین در داخل و خارج از این سرزمین خواست تا در اتحاد با یکدیگر در دفاع از اسرای فلسطینی و برگزاری فعالیت های همبستگی با آنان تلاش کنند.

حماس از موسسه ها و سازمان های حقوق بشری و انسان دوستانه نیز خواست تا برای حمایت از اسرای فلسطینی در برابر سرکوب آنان از سوی رژیم صهیونیستی اقدام فوری به عمل آورده و جنایتکاران جنگی صهیونیستی را در دادگاه های بین المللی محاکمه کنند.

بیش از هشت هزار و پانصد اسیر فلسطینی در 22 زندان رژیم صهیونیستی نگهداری می شوند.

کد خبر 147660
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز