گروه اقتصادی: کار توزیع کارت هوشمند آغاز شده و در حال حاضر بسیاری از دارندگان خودرو در انتظار دریافت کارت هستند.

جدید بودن این خدمات در کشور برای دارندگان خودرو سؤالات و نگرانی‌هایی را ایجاد می‌کند که اغلب آن طبیعی است و باید به این سؤالات پاسخ داده شود.

با عبدالرسول دشتی مسئول اطلاع‌رسانی کارت هوشمند گفت‌وگو کرده‌ایم.

***

  • کارت هوشمند سوخت در حال حاضر در چه مرحله‌ای است؟

توزیع کارت سوخت به‌تدریج ادامه دارد و تاکنون 15 میلیون کارت برای خودروها و موتورسیکلت‌ها آماده شده که مراحل ثبت اطلاعات را طی می‌کند.

توزیع کارت موتورسیکلت‌ها ساده‌تر است و توزیع آن‌ها در حال انجام است. کار ثبت اطلاعات در 8 میلیون کارت مورد نیاز برای خودروها به دلیل ضرورت ثبت اطلاعات خودرو و مالک آن و هماهنگی این اطلاعات با یکدیگر زمان‌‌بر است و با کندی انجام می‌شود.

بنابراین هیچ نگرانی و مشکلی در توزیع بنزین رخ نخواهد داد و دارندگان خودرو نباید نگران باشند.

  • در این مرحله دارندگان خودرو در صورت بروز هرگونه مشکل در زمینه کارت هوشمند باید چه کنند؟

 هر مشکلی که در این مرحله رخ دهد دارندگان خودرو می‌توانند از دو طریق پیگیری کنند؛ نخست از طریق تماس با تلفن  88675150  سؤال خود را مطرح کنند تا پاسخ داده شود.

در این مرحله در صورت لزوم و حل نشدن مشکل از طریق تلفن مالک یا نماینده وی می‌تواند با در دست داشتن مدارک خودرو به واحد شماره‌گذاری یکی از مراکز پلیس به‌علاوه 10 مراجعه و مشکل را پیگیری کند.

دریافت شماره پیگیری کارت یا VIN می‌تواند امکان پیگیری مراحل توزیع را از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی شرکت پست به نشانی  www.post.ir  ممکن کند. دریافت شماره یادشده نیز از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس ممکن است و نشانی آن www.epolice.ir است.

  • در صورت دریافت کارت و تغییر مالک و یا بروز مشکل در کار آن به دلیل خرابی و یا هر علت دیگر چه باید کرد؟

تغییر مالک در هنگام صدور و تحویل کارت هیچ مشکلی ایجاد نمی‌کند. مالک قدیمی کارت خود را به مالک جدید می‌دهد و مالک جدید صاحب کارت می‌شود. در صورت عدم تحویل شدن کارت، مالک جدید می‌تواند تغییر نشانی را به مراکز مربوطه اعلام کند.

در صورت اشکال کارت هنگام سوخت‌گیری کارت‌های اضطراری در اختیار جایگاه‌داران می‌باشد که از این طریق دریافت سوخت ممکن است.

در هنگام دریافت سوخت نیز هیچ مشکلی در ثبت شماره خاص و یا ثبت دستی از سوی دارنده کارت و یا جایگاه لازم نیست و کار خودکار انجام می‌شود و ناآشنایی افراد و یا نداشتن سواد مشکلی برای دریافت سوخت ایجاد نمی‌کند.

کد خبر 14764

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز