همشهری آنلاین: هفدهمین المپیاد بین‌المللی قرآن طلاب جامعة‌المصطفی(ص)‌ العالمیة در 92 رشته در ایران و بیش از 60 کشور جهان برگزار می‌شود.

قرآن

به گزارش خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا) شعبه قم، حجت‌الاسلام «محمدرضا صالح»، معاون فرهنگی ـ تربیتی جامعة‌المصطفی(ص) ‌العالمیة امروز، 12 مهرماه در نشستی خبری گفت: هفدهمین المپیاد بین‌المللی قرآن و حدیث طلاب غیر ایرانی در سه بخش شفاهی، کتبی و آثار در 92 رشته و براساس مقاطع تحصیلی برگزار می‌شود.

وی ادامه‌ داد: ثبت ‌نام از طلاب برای حضور در این المپیاد از پنجم مهرماه آغاز شده‌ است، و مرحله مقدماتی آن در بیش از 60 کشور برگزار و نفرات برگزیده برای حضور در مرحله نهایی به قم خواهند آمد.

صالح بیان ‌کرد: مرحله نهایی این المپیاد همزمان با دهه فجر و هفته وحدت در قم برگزار می‌شود و آئین افتتاحیه آن همزمان با آغاز هفته وحدت و آئین اختتامیه نیز در شب میلاد نبی مکرم اسلام برگزار خواهد شد.

وی اظهار کرد: المپیاد در سال گذشته به دو زبان برگزار شده است اما امسال به چهار زبان برگزار خواهد شد.

معاون فرهنگی ـ تربیتی جامعة‌المصطفی(ص) ‌العالمیة عنوان‌ کرد: در شانزدهمین المپیاد بین‌المللی قرآن و حدیث جامعة‌المصطفی(ص) 11 هزار و 691 نفر از 72 ملیت حضور داشتند که هشت هزار طلبه از خارج کشور و بیش از سه هزار طلبه از داخل، 150 استاد، و بیش از هزار نفر از خانواده‌های طلاب مشارکت کردند.

وی افزود: هفدهمین المپیاد بین‌المللی قرآن و حدیث امسال با توجه به بیداری اسلامی، سال جهاد اقتصادی و شعار جامعة‌المصطفی(ص) مبنی بر تعمیق معنویت و اخلاق با محوریت این سه موضوع برگزار خواهد شد. 

کد خبر 147588
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز