همشهری آنلاین: معاون مالی و اداری شهرداری تهران با اشاره به اقدامات انجام شده در زمینه شفاف سازی مالی و عملکرد شهرداری تهران، از ساماندهی بیش از 85 درصد سازمان‌ها و شرکت‌های وابسته به شهرداری خبر داد

دکتر حسین پورزرندی

به گزارش تهران سما، دکتر حسین محمد پورزرندی با بیان این مطلب گفت: ساماندهی بیش از 85 درصد شرکت و سازمان‌های وابسته به شهرداری تهران انجام شده است و بقیه این کار نیز در حال انجام است.

وی افزود: بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر باید 135 شرکت شهرداری به 45 شرکت می‌رسید که در طی این مدت هماهنگی‌ها و اقدامات لازم برای انجام این کار صورت گرفت.

پورزرندی خاطر نشان کرد: از میان شرکت و سازمان‌های وابسته باقی مانده، چند شرکت متعلق به سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران است که در این زمینه لایحه‌ای برای تجدید نظر به شورای شهر ارائه شده است تا در خصوص آنها تصمیم گیری شود.

معاون مالی و اداری شهرداری تهران با اشاره به اقدامات انجام شده در خصوص شفاف سازی مالی شهرداری تهران، گفت: از سال 83 تا سال 85 حتی یک شرکت در شهرداری وجود نداشت که از حسابرسان شورا گزارش کلین گرفته باشد، اما هم اکنون بیش از 70 درصد گزارش حسابرسان شورا کلین مطلوب دارند.

وی تاکید بر این که در موضوع شفاف سازی مالی شهرداری اقدامات بزرگی انجام شده است، افزود: در گذشته گزارش عدم اظهار نظر در گزارشات مالی شهرداری داشتیم اما با اقداماتی که انجام و اصلاح صورت مالی که به شورا ارائه شد، شفاف سازی و شناسایی دارایی‌های شهرداری انجام گرفت.

پورزرندی با خاطرنشان کرد: در گذشته مشارکت با بخش‌های خصوصی ثبت دفتری نمی‌شد اما هم اکنون پروژه‌های مشارکتی با شهرداری شناسایی و ثبت شده است که این افتخاری برای شهرداری تهران است.

به گفته وی اقداماتی که در راستای برنامه ریزی و بودجه ریزی عملیاتی شهرداری تهران صورت می گیرد نیز از جمله اقدامات مهمی است که با هدف شفاف سازی اقدامات و فعالیت‌های شهرداری تهران انجام می‌شود .

کد خبر 147585
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز