همشهری آنلاین: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: براساس آمارها ضریب نفوذ اینترنت در ایران در سال2010، چهل وسه ونه دهم درصد بوده است.

به گزارش خبرنگار واحد مرکزی خبر، آقای تقی پور در همایش تخصصی سیاست‌ها و چشم اندازهای کشور در تجارت و اقتصاد الکترونیکی به تلاش ایران برای توسعه تجارت الکترونیکی اشاره کرد و افزود: پارسال در حوزه تراکنش‌های مالی و تجاری نسبت به سال پیش از آن، 190 درصد رشد داشتیم.

وی با اشاره به سیاست‌های توسعه تجارت الکترونیکی در مالزی گفت: سیاست‌هایی که این کشور برای توسعه تجارت الکترونیکی در نظر گرفته در طول زمان محدود چهره اقتصاد مالزی را تغییر داد و توسعه آن امکان تبدیل شدن آن کشور به هاب منطقه‌ای را فراهم کرده و هم اکنون این کشور به صورت هاب و مرکز تجارت منطقه‌ای مطرح است.

آقای تقی پور افزود: در این کشور520 شرکت کوچک و متوسط توانستند با بهره گیری از تجارت الکترونیکی بدون نیاز به سرمایه گذاری کلان، خود را ساماندهی کنند و در عرصه تجارت مالزی فعال باشند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه کره جنوبی هم در بسیاری از شاخص‌های فناوری اطلاعات در رتبه اول قرار دارد گفت: توسعه تجارت الکترونیکی یکی از عوامل موثر پیشرفت‌های این کشور است و هم اکنون یک سوم حجم اقتصاد این کشور را خدمات آی تی تشکیل می‌دهد.

وی افزود: تعداد کارت‌های اعتباری در کره جنوبی هم اکنون به آزای هر نفر، چهار و 4 دهم کارت است.

آقای تقی پور گفت: تا سال 2009 کره جنوبی در توسعه تجارت الکترونیکی در جهان در رتبه 13، مالزی در رتبه 36، ترکیه در رتبه 43 و ایران در رتبه 69 قرار داشته‌اند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: توسعه تجارت الکترونیکی در ایران به رغم تلاش وزارت بازرگانی بسیار کند صورت گرفته است.

وی به مراحل توسعه تجارت الکترونیکی در ایران اشاره و اضافه کرد: فعالیت‌های پراکنده بدون چارچوب راهبردی، تدوین برنامه‌های راهبردی و سیاست‌های توسعه تجارت الکترونیکی، اجرای اقدامات عملیاتی در چارچوب‌های راهبردی که در سال 82 آغاز شده از جمله این مراحل است.

آقای تقی پورگقت: وضعیت ما در زمینه زیرساخت فنی و اتصال با کشورهایی مانند مالزی، ترکیه و کره تفاوت چندانی ندارد.

آقای تقی پور با اشاره به برنامه هایی که در برنامه پنجم توسعه پیش بینی شده است گفت: تا پایان این برنامه 100 درصد شهروندان ایران اسلامی باید کارت هوشمند ملی داشته باشند.

همایش تخصصی سیاست‌ها و چشم اندازهای کشور در تجارت و اقتصاد الکترونیکی هم اکنون در مرکز همایش‌های بین المللی صدا و سیما در حال برگزاری و قرار است وزیر صنعت، معدن و تجارت هم در آن سخنرانی کند.

کد خبر 147563
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز