همشهری آنلاین: رییس سازمان نوسازی،‌ توسعه و تجهیز مدارس کشور، گفت: امسال 45 درصد از اعتبارات استانداردسازی سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی تخصیص یافته و بزودی در اختیار استان‌‌ها قرار می‌گیرد.

مرتضی رییسی در گفت‌وگو با ایسنا،‌ گفت: امسال ردیف اعتباری ویژه‌ای در قانون بودجه سال 90 به صورت اختصاصی برای استانداردسازی سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی مدارس تخصیص یافته است.

وی با بیان اینکه مبلغ اعتبار این بخش در سال جاری حدود 24 میلیارد تومان است، گفت: تا دو هفته آینده توزیع اعتبارات استانداردسازی سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی مدارس آغاز می‌شود و استان‌ها‌ی مختلف می‌توانند براساس بافت روستایی و شهری نسبت به تهیه، تعمیر و استانداردسازی بخاری‌های مدارس اقدام کنند.

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه امسال مشکلی در زمینه سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی مدارس وجود ندارد از تخصیص 45 درصد از کل اعتبارات این بخش خبرداد.

به گفته رییسی سال گذشته از حدود 24 میلیارد تومان استانداردسازی سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی مدارس تنها 50 درصد آن تخصیص یافته بود.

رییسی در پایان خاطرنشان کرد: استان‌ها موظف هستند پس از دریافت اعتبارات خود نسبت به استانداردسازی سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی اعم از تعمیر موتورخانه‌های شهری و یا تهیه بخاری نفتی استاندارد برای روستاها اقدام کنند و قبل از آغاز فصل سرما و بارش برف مدارس را به سیستم‌های استاندارد مناسب تجهیز کنیم.  

کد خبر 147380

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز