همشهری آنلاین: بزرگداشت یک عمر تلاش سینمایی"کن لوچ" کارگردان نامدار انگلیسی در گلاسکو اسکاتلند برگزار خواهد شد.

به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه اسکاتیشت تایمز،انجمن سینما گلاسکو اعلام کرد، مراسم بزرگداشتی با نام "کن لوچ در 75 سالگی" از روز 18 اکتبر در این شهر برگزار خواهد شد و تا روز 27 اکتبر ادامه خواهد یافت.

قرار است تعدادی از آثار برجسته این کارگردان صاحب‌نام برنده نخل طلای جشنواره کن در این مراسم بزرگداشت به نمایش در آیند.

کن لوچ هم‌اکنون درحال ساخت جدیدترین فیلم خود بانام "سهم فرشته" است که یک اثر کمدی است و براساس فیلم‌نامه‌ای از پائول لاورتی ساخته می‌شود که پیش از این فیلم‌نامه‌های "در جست‌وجوی اریک" و "بادی که به مرغزار می‌وزد" را برای کن لوچ نوشته است.

آخرین فیلم این کارگردان برنده نخل طلا "مسیر ایرلندی" است که در جشنواره سال گذشته کن اکران جهانی شد.

کن لوچ سال گذشته با این فیلم برای یازدهمین بار در بخش رقابتی جشنواره کن حضور یافت.

از مهمترین افتخارات سینمایی این کارگردان 75 ساله می‌توان به جایزه بهترین فیلم معنوی و جایزه فیپرشی از جشنواره برلین،‌ جایزه نخل طلا، فیپرشی، کلیسای جهانی و جایزه ویژه هیات داوران از جشنواره کن، بهترین فیلم از جوایز سزار فرانسه، گوی بلورین جشنواره کارلووی واری، یوزپلنگ افتخاری جشنواره لوکارنو و شیر طلای افتخاری جشنواره ونیز اشاره کرد.

انجمن فیلم بریتانیا چندی پیش به مناسبت هفتادوپنجمین سال تولد کن لوچ فیلم مستندی از این کارگردان انگلیسی را برای اولین‌بار پس از 40 سال نمایش داد.

این فیلم مستند "نجات کودکان" نام دارد که کن لوچ در سال 1969 آن را برای یک موسسه خیریه ساخت، اما هرگز اجازه پخش پیدا نکرد.

اگرچه ممنوعیت نمایش فیلم‌های این کارگردان نامدار تقریبا طبیعی به نظر می‌رسد، اما هیچ‌یک از موارد قبلی 40 سال به طول نکشیده بودند.

 

کد خبر 147372

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز