مجموع نظرات: ۰
جمعه ۱۳ بهمن ۱۳۸۵ - ۱۲:۴۷
۰ نفر

گروه اجتماعی: رئیس کمیته زنان ستاد دهه فجر از آماده شدن ۱۳ هزار و ۴۸۹ برنامه ویژه در حوزه امور زنان و خانواده برای اجرا در این دهه خبر داده است.

 زهره طبیب زاده نوری در جمع خبرنگاران گفت : این برنامه‌ها با در نظر داشتن همزمانی دهه مبارک فجر با ماه محرم در  ۱۹ محور در سراسر کشور برگزار می‌شود.  وی افزود: این برنامه‌ها تاکنون از سوی  ۱۳ استان، ۱۷ دستگاه اجرایی و  ۹ سازمان مردم نهاد به کمیته زنان اعلام شده است.
مشاور رئیس جمهوری پیش بینی کرده است که برنامه‌های ویژه حوزه زنان و خانواده برای دهه فجر با ارسال برنامه‌های سایر استانها و دستگاهها به حدود  ۴۰ هزار برنامه برسد. طبیب زاده نوری گفت: اهم برنامه‌های اعلام شده تاکنون با محوریت فعالیت های علمی پژوهشی ، در خصوص بررسی مسایل زنان و آسیبهای اجتماعی زنان سرپرست خانوار، کارگاههای آموزشی با موضوعات زنان خانه‌دار، طرح رحمت ، راههای ارتقاء سلامت جسمی و روانی زنان ، ترویج کارآفرینی و روشهای سالم زیستن برای بانوان سالمند بوده است.  وی همچنین از افتتاح سایت زنان کارآفرین ، طرح‌های دفاتر امور زنان روستایی استان‌ها، تاکسی سرویس بانوان ، تعاونی‌های بانوان ، باشگاه‌های ورزشی ، خانه‌های استیجاری ویژه زنان سرپرست خانوار و دفاتر کاریابی زنان در این ایام ، در سراسر کشور خبر داد.
رئیس کمیته زنان ستاد دهه مبارک فجر گفت: در این ایام از خانواده‌های شهدا، جانبازان ، فرزندان شهید ، زنان سرپرست خانوار ، زنان پژوهشگر و توانمند و زنان بسیجی نیز تجلیل خواهد شد. وی از برگزاری همایش‌هایی با عناوین «منزلت زن و خانواده» ، «جایگاه زن در انقلاب و عاشورا»، «تأثیر ورزش در بهبود و درمان زنان»، «یادواره شهدای زن و زنان ایثار گر»، «بررسی مسایل زنان» و «شناخت ویژگی‌های حضرت زینب» به عنوان بخشی از برنامه‌های ویژه بانوان در ایام دهه فجر یاد کرد.
طبیب زاده نوری گفت: در این ایام نمایشگاه‌هایی با موضوعات دستاوردهای بانوان، کتاب ، عفاف و حجاب ، ماکت از مدینه تا شام ، عکس ، پوستر، صنایع دستی ، فیلم ، نقاشی، لباسهای ایرانی و اسلامی و توانمندی‌های زنان روستایی نیز برای بازدید عموم برگزار خواهد شد.
وی برگزاری سفرهای زیارتی ویژه زنان سرپرست خانوار، ویزیت رایگان بانوان و دختران ، واگذاری مسکن به مددجویان کمیته امداد ،برگزاری شب شعر اعزام خواهران مبلغ ، برپایی جشن ازدواج دانشجویی و نیز اعزام مبلغ زن به کشورهای خارجی را بخش دیگری از برنامه‌های ویژه بانوان در این ایام عنوان کرد.
کد خبر 14735

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز