همشهری‌آنلاین: اولین دانشجوی دکترای رشته زبان و ادبیات انگلیسی در دانشکده زبان‌ها و ادبیات خارجی دانشگاه تهران از رساله دکترای خود دفاع کرد

university of tehran

عنوان فارسی و انگلیسی این رساله که توسط خانم زهره رامین به نگارش درآمده بود و  در تاریخ 30 شهریور 90 از آن دفاع شد به قرار زیر بود:

عنوان فارسی:

" در کشاکش رادیکالیسم و محافظه کاری- ادگار لارنس داکتروف و شکستن قالب‌های فراداستان تاریخ نگارانه"

عنوان انگلیسی:

Radical or Conservative? Breaking The Frames of E. L. Doctorow´s Historiographic Metafiction

آقای دکتر سید محمد مرندی از دانشگاه تهران استاد راهنما  خانم دکتر ایمی کپلن از دانشگاه پنسیلوانیا استاد مشاور، خانم دکتر مریم سلطان بیاد از دانشگاه تهران استاد داور داخلی، خانم دکتر بهنوش اخوان از دانشگاه الزهرا استاد داور خارجی و آقای دکتر کامران احمد گلی از دانشگاه تربیت معلم استاد داور خارجی اعضای کمیته برگزاری جلسه دفاع بودند. اعضای کمیته برگزاری دفاع به اتفاق، نمره رساله را درجه عالی اعلام کردند.

در این جلسه دکتر مرندی توان‌مندی و تسلط محقق بر فرایند تحقیقاتی را از نکات مثبت رساله حاضر خواند و افزود: رساله حاضر که در مدت زمانی کوتاه به پایان رسید (پایان دوره چهار ساله دکتری) دربهترین دانشگاههای دنیا با درجه عالی قابل ارزیابی است.

به گفته خانم دکتر ایمی کپلن ، رئیس اسبق انجمن مطالعات آمریکا و برنده جایزه Norman Forster  برای بهترین مقاله در زمینه ادبیات آمریکا، این رساله بسیارگیرا و کامل بوده و به‌کارگیری تئوری در آن با مهارت و در عین حال با تحقیق و استنطاق همراه بوده است.

به عقیده وی نگارنده توانسته با استفاده ماهرانه از نقد و تئوری به همراه مطالعه دقیق و هشیارانه متون موضوع خود را بسط دهد. در نهایت وی موضوع اصلی رساله را " بسیار جذاب وتفکر برانگیز " دانست

کد خبر 147300
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز