همشهری آنلاین: اسرائیل با بیداری امت‌های اسلامی به خصوص امت‌های عربی نابود خواهد شد.

در آستانه برگزاری کنفرانس دوم انتفاضه فلسطین، مهمانان خارجی این کنفرانس به همراه علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی، نبیه بری رییس مجلس لبنان و همچنین رییس مجلس کومور، با حضور در حرم مطهرامام راحل، ضمن ادای احترام به بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، با سیدحسن خمینی دیدار کردند.

به گزارش ایلنا،حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی در این مراسم، در سخنانی این کنفرانس را بسیار مهم خواند و اظهار کرد: آرزوی هر مسلمان نابودی اسرائیل است و در این، هیچ تردیدی نیست. این مهم از روزی که جرقه‌های آغازین انقلاب زده شده، در پیشانی اهداف انقلاب بود.

وی افزود: بیت‌المقدس برای ما مسلمانان آن‌قدر ارزشمند است که در قرآن در آیه معراج پیامبر(ص) به آن مکان مقدس اشاره می‌شود. آروزی همه ما این است که روزی دنیا را بدون سیطره صهیونیست ببینیم.

یادگار امام خاطرنشان کرد: امروز جهان عرب در یک بهار بیداری اسلامی قرار دارد. شاید خیلی‌ها می‌پنداشتند که این حرکات به نوعی به مشروعیت رژیم صهیونیستی کمک می‌کند در حالی‌که شرایط و مختصات جهان امروز هیچ عاملی را برای از بین برون اسرائیل بیش از دموکراسی های جهان عربی، محکم‌تر و موثرتر نمی‌شناسد.

وی افزود: روند پایان رژیم صهیونیستی از فریادهای مردم تونس و مصر کلید زده شده است. اسرائیل با موشک و بمب از بین نخواهد رفت. اسرائیل با بیداری امت‌های اسلامی به خصوص امت‌های عربی نابود خواهد شد.

وی با بیان این‌که «بزرگترین راه از بین بردن دروغ این است که چراغ حقیقت افروخته شود» گفت: دروغ روژیم صهیونیستی هم با بیداری اسلامی از بین خواهد رفت امیدواریم خداوند در همین عمر ما این آرزوی دیرینه امام و همه مسلمانان را برآورده کند.

سید حسن خمینی در پایان ضمن خوشامدگویی به مهمانان خارجی کنفرانس انتفاضه فلسطین برای تحقق اهداف این کنفرانس و آرمان‌های ملت مسلمان به خصوص ملت فلسطین دعا کرد.

پیش از سخان یادگار امام، دکتر علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی در سخنانی، رژیم صهونیستی را غده سرطانی پیش رونده خواند که از بین رفتن آن وظیفه دینی و ملی همه کشورهای اسلامی است.

این مراسم جمعه‌شب با ادای احترام مهمانان خارجی به مقام شامخ امام راحل و اقامه نماز مغرب و عشاء آغاز شد و با ضیافت شام یادگار امام در حرم مطهر به پایان رسید.

 

کد خبر 147254
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز