درحالی‌که تحصن و اعتراض آمریکایی‌ها به سیطره پول بر سیاست در این کشور ادامه دارد، گزارش‌ها حاکی از گسترش این اعتراض‌ها در چند ایالت دیگر آمریکاست.

اعتراض

به گزارش شبکه خبری الجزیره، اعضای جنبش موسوم به «اشغال وال‌استریت» که در منطقه منهتن، مرکز مالی آمریکا تحصن کرده‌اند، وارد سومین هفته خود شده و این در حالی است که اعتراض‌های مشابهی در بوستون، شیکاگو، سانفرانسیسکو و لس‌آنجلس شکل گرفته است.

5 اتحادیه کارگری آمریکا،شخصیت‌های سینمایی و چهره‌های دانشگاهی چون مایکل مور و نوام‌چامسکی و چند گروه موسیقی از جنبش اعتراضی اشغال وال‌استریت حمایت کرده‌اند. دیروز معترضان با تظاهرات مقابل مقر پلیس نیویورک در منهتن، برخورد خشن پلیس در برخورد با متحصنان را محکوم کردند. معترضان که به بیش از هزار نفر می‌رسد در تظاهرات دیروز علیه پلیس نیویورک پلاکاردهایی در دست داشتند که روی آنها نوشته شده بود: «با معترضان با خشونت رفتار نکنید».

اعضای این جنبش که از 3 هفته پیش با فراخوان اینترنتی اعلام کرده‌بودند که نزدیک به 20 هزار نفر را به وال‌استریت می‌کشانند، بحران اقتصادی اخیر، بیکاری و مشکلات مالی آمریکا را نتیجه مداخله صاحبان ثروت و مشخصا وال‌استریت در سیاست می‌دانند و از دولت خواسته‌اند که به این وضعیت خاتمه دهد.

کد خبر 147222
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز