چهارشنبه ۶ مهر ۱۳۹۰ - ۱۷:۲۴
۰ نفر

گروه بین‌الملل: درحالی‌که وعده شورای انتقالی لیبی برای تشکیل دولت انتقالی در هفته جاری محقق نشد، نشانه‌هایی از ‌ اختلاف جدی میان گروه‌های انقلابی لیبی نیز بروز کرده‌است.

لیبی

در همین حال فرماندهان نظامی لیبی از حضور قذافی رهبر فراری این کشور در جنوب کشور خبر دادند. عبدالحکیم بلحاج از رهبران گروه‌های اسلامگرای لیبی و فاتح طرابلس که اکنون فرماندهی شورای نظامی پایتخت را به‌عهده دارد، با انتشار یادداشتی در روزنامه انگلیسی گاردین با هشدار درباره حذف اسلامگرایان از عرصه سیاسی جدید لیبی، خواستار اعطای سهمی از قدرت به اسلامگرایان شد و تاکید کرد که گروه‌های اسلامی اجازه نخواهند داد که سیاستمداران سکولار آنان را در مرحله بعد از رژیم معمر قذافی، به حاشیه برانند یا به‌طور کامل آنها را از قدرت حذف کنند.

فرمانده شورای نظامی در طرابلس و رهبر سابق جماعت اسلامی لیبی در یادداشت روز چهارشنبه‌خود با تاکید بر ضرورت ایستادگی درباره تلاش‌های سیاستمداران لیبیایی برای کنار زدن بخشی از نیروهای سهیم در انقلاب، تاکید کرد: این کوته نظری سیاسی باعث می‌شود آنان پیامدهای منفی چنین اقدامات یا خطرات ناشی از واکنش نیروهای حذف شده را درک نکنند. یادداشت بلحاج در حالی منتشر می‌شود که مصطفی الهونی عضو شورای انتقالی در منطقه الجفره روز سه‌شنبه اعلام کرد که این شورا تشکیل دولت را تا زمان آزادسازی کامل لیبی و پاکسازی آن از نیروهای وفادار به قذافی به تعویق انداخته است. اما وی به‌علت این تصمیم اشاره‌ای نکرد.

از سوی دیگر، فرمانده گردان زره صحرا با اشاره به بازداشت یکی از افسران قذافی در جنوب سبها تاکید کرد که فرد بازداشت شده به حضور محرمانه قذافی در مناطق صحرایی جنوب لیبی اعتراف کرده است.به گزارش خبرگزاری فرانسه، برکه وردکو با اشاره به اعترافات بلقاسم الابعج از افسران قذافی تاکید کرد که الابعج در اعترافات خود اعلام کرده که قذافی به‌صورت محرمانه میان شهرهای سبها و غات در جنوب غربی‌ترین مناطق نزدیک به مرز الجزایر در رفت‌وآمد است. این درحالی است که شبکه تلویزیونی الرأی روز سه‌شنبه تصاویری را منتشر کرد که براساس اعلام این شبکه متعلق به سیف الاسلام پسر معمر قذافی و تاریخ ضبط آنها 20 سپتامبر جاری بود. در این تصاویر سیف الاسلام در حال بسیج کردن نیروهای خود، آنان را به حفظ سرزمین مادری برمی‌انگیزد.

کد خبر 146973

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز