همشهری آنلاین: آصف علی زرداری رییس جمهوری پاکستان در دیدار با مصطفی محمد نجار وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران ضمن قدردانی از مردم و مقامات کشورمان برای امداد رسانی به مردم آسیب دیده از سیل در پاکستان, بر تقویت همکاریهای بین دو کشور تاکید کرد.

دیدار وزیر کشور ایران با رییس جمهوری پاکستان

به گزارش ایرنا, در این دیدار که امروز چهارشنبه در محل کاخ ریاست جمهوری پاکستان انجام گرفت، آصف علی زرداری از روابط حسنه و نزدیک وزارت های کشور دو طرف در زمینه های امنیتی و مبارزه با عناصر شرور در مناطق مرزی مشترک, تقدیر کرد و خواستار تلاش بیشتر دو وزارتخانه در این موضوع شد.

رئیس جمهور پاکستان از وزرای کشور ایران و پاکستان خواست تا با تشکیل کمیسیون امنیتی مشترک برای کنترل و رسیدگی به اوضاع امنیتی منطقه فعال تر شوند.

وی از رحمان ملک وزیر کشور پاکستان خواست تا گزارش‌های مستمر از همکاریهای دو جانبه بین وزارتخانه های کشور ایران و پاکستان در اختیار وی قرار دهد.

زرداری از همکاری‌های امنیتی دو کشور قدردانی کرد و برای ایجاد امنیت بیشتر در مرزهای مشترک و منطقه از دو طرف خواست تا نسبت به مسائل حساسیت به خرج دهند.

رییس جمهوری پاکستان با تشکر از امداد رسانی جمهوری اسلامی ایران به سیلزدگان پاکستان گفت ایران کشوری دوست و برادر برای پاکستان می باشد و همواره در موقعیت های دشوار کشورش را همراهی کرده است.

وزیر کشور ایران در دیدار با آصف علی زرداری با اهدا سلام از سوی دکتر محمود احمدی نژاد رییس جمهوری کشورمان و ابراز خرسندی نسبت به همکاریهای دو کشور اظهار داشت: سفر اخیر رییس جمهوری پاکستان باعث شده تا سطح همکاریهای دو کشور بیش از گذشته شتاب بگیرد.

نجار ابراز امیدواری کرد که همکاریهای دو جانبه در زمینه های فرهنگی، علمی، اقتصادی, امنیتی و دیگر زمینه ها بیش از پیش گسترش یابد. نجار با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری جمهوری اسلامی ایران برای کمک به سیلزدگان مسلمان پاکستانی به دولت و ملت ایران, گفت: این کمک ها وظیفه دینی ایرانی ها در قبال برادران پاکستانی محسوب می شود.

وزیر کشور ایران آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای کمک به بازسازی زیرساخت های آسیب دیده از سیل در این کشور اعلام کرد.

وزیر کشور ایران با برشمردن چالشهای متفاوت در منطقه از جمله دخالت نیروهای خارجی, حضور نیروهای بیگانه را دلیل اصلی ناامنی ها و بی ثباتی در منطقه دانست. وی گفت ایران آمادگی دارد تا در زمینه های مختلف به پاکستان خدمات ارائه کند.

نجار در ادامه تاکید کرد: ایران و پاکستان تلاش می کنند برای از بین بردن مشکلات امنیتی , جرایم سازمان یافته و مباره با قاچاق مواد مخدر و همچنین چالش های منطقه ای اقدامات مثبتی را انجام دهند.

وزیر کشور ایران گفت پاکستان کشور بزرگی است و با دارا بودن مدیران توانمند، دولت مردان این کشور این توانایی رفع مشکلات کشور را دارا هستند.

در این دیدار ماشاا... شاکری سفیر کشورمان در اسلام آباد و هیات همراه نیز حضور داشتند. وزیر کشور ایران را در سفر به پاکستان, رییس جمعیت هلال احمر ایران و مسوولان سازمان مدیریت بحران وزارت کشور ایران همراهی می کنند. این مسوولان برای بازدید از مناطق سیل زده و امداد رسانی و همچنین بررسی بازسازی مناطق و زیر ساختهای آسیب دیده از سیل در برنامه دیدار وزیر کشور از پاکستان حضور دارند.

جمهوری اسلامی ایران تاکنون 40 تن کمک های امدادی شامل مواد غذایی, بهداشتی, دارویی و پوشاک برای سیلزدگان جنوب پاکستان ارسال کرده که به گفته مقامات مربوطه,این کمک ها در فرودگاه کراچی تحویل مقامات پاکستانی شده است.

مصطفی محمد نجار روز چهارشنبه در راس هیاتی بلند پایه برای دیدار با مقامات ارشد پاکستان وارد اسلام آباد شد.

کد خبر 146971
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز