گروه شهری: بهره‌برداری از 3‌ ایستگاه آتش‌نشانی و ساخت 11 ایستگاه جدید و همچنین ورود 120 خودروی پیشرفته آتش‌نشانی به ایستگاه‌ها تا زمستان ازجمله موضوعات مطرح شده معاون خدمات شهری تهران در کنفرانس خبری روز گذشته بود.

محمد حسین کلخورانی با اشاره به 7 مهر ماه، روز آتش‌نشان، اعلام کرد: امروز (6مهر ماه) و در آستانه روز آتش‌نشان، نماد آتش‌نشان در میدان حسن آباد پرده‌برداری می‌شود و همچنین 3ایستگاه آتش‌نشانی به‌طور همزمان در این هفته به بهره‌برداری می‌رسد. معاون خدمات شهری شهرداری تهران با بیان اینکه هم‌اکنون 11 ایستگاه آتش‌نشانی در دست احداث است، خاطرنشان کرد: تا پایان سال آینده 120 ایستگاهی که جانمایی شده تکمیل شده و تجهیزاتش مستقر می‌شود و علاوه بر آن 120 دستگاه از خودروهای پیشرفته آتش‌نشانی ظرف 4 ماه آینده به سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی تحویل داده می‌شود. معاون خدمات شهری شهرداری تهران همچنین با بیان اینکه قیمت قبور در بهشت زهرا (س) توسط شهرداری تهران ثابت باقی مانده و نسبت به سال گذشته هیچ افزایش قیمتی نداشته است، گفت: 88 تا 90 درصد از مردم برای قبور بهشت زهرا(س) هیچ مبلغی پرداخت نکرده و این قبور به‌طور رایگان در اختیار آنها قرار می‌گیرد. معاون خدمات شهری شهرداری تهران با بیان اینکه فراوانی قبر 15 میلیونی کمتر از 5 درصد است، اضافه کرد: غالب قبرهایی که فروخته می‌شود در قطعات 50 تا 111 است که بین3.5 تا 5 میلیون و قدمت آن 20 تا 30 سال است.

وی با بیان اینکه روزانه 7 هزار تن زباله از سطح شهر تهران جمع‌آوری می‌شود، اظهار کرد: به‌زودی به مرحله‌ای خواهیم رسید که تمام زباله‌ها بازیافت خواهند شد. کلخورانی همچنین تصریح کرد: تاکنون 2نیروگاه برای تبدیل زباله به انرژی برق در منطقه 4 و کهریزک در حال انجام کار بوده و درنظر داریم نیروگاه سوم را یا در قسمت شمال شرق تهران یعنی منطقه یک و یا شمال غرب شهر یعنی منطقه 22 احداث کنیم. وی در بخش دیگری از سخنانش از برگزاری نمایشگاه گل و گیاه در 17 مهر خبر داد و گفت: هفته آینده نیز بوستان بانوان نرگس در جنوب تهران آماده بهره‌برداری می‌شود. کلخورانی همچنین از راه‌اندازی بازار بزرگ میوه و تره‌بار در سردار جنگل خبر داد و گفت: از فردا (7 مهر) بهره‌برداری از این بازار آغاز می‌شود.

کد خبر 146879
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز