امروز 2نماینده اصفهانی ایران در دور برگشت یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان به میدان می‌روند؛ یکی امیدوار و دیگری تقریبا ناامید.

فوتبال

 ذوب آهن که در بازی رفت در زمین سوو‌ن سامسونگ به تساوی یک بر یک رسید، شانس خوبی دارد تا برای دومین سال متوالی به نیمه نهایی این تورنمنت مهم برسد. اما سپاهان که به‌دلیل استفاده غیرقانونی از رحمان احمدی در بازی رفت، پیروزی یک بر صفر را با شکست 3 بر صفر عوض کرد در خانه السد نیاز به یک معجزه دارد.

صعود در دسترس

ذوب‌آهن خوش شانس بود که در خانه سامسونگ توسط محمد قاضی به گل اول رسید و با وجود فرصت‌های زیاد تیم میزبان در نهایت با یک تساوی به خانه برگشت. بدین‌ترتیب دومین صعود متوالی به نیمه‌نهایی در دسترس شاگردان ابراهیم‌زاده است، به شرطی که مقابل تیم آماده کره‌ای کم‌اشتباه باشند.در این شرایط سرمربی کره‌ای که تیمش برای رسیدن به نیمه‌نهایی، در فولادشهر نیاز به برد یا یک تساوی پرگل دارد دست به جنگ روانی زده تا روحیه ذوبی‌ها را به هم بریزد. یون سانگ هیو در کنفرانس مطبوعاتی روز گذشته گفت: «ذوب‌آهن بازیکن شاخصی ندارد که سرنوشت بازی را تعیین کند و اگر اشتباه نکنیم شانس صعود به مرحله بعد را داریم. نقاط قوت ذوب آهن این است که ارنج حساب شده‌ای دارد ولی بازیکنان ما از بازیکنان تیم ذوب آهن برجسته‌تر هستند و به همین دلیل در بازی امروز پیروز می‌شویم.»

او با اشاره به بازی رفت، درباره شرایط بازی امروز اضافه کرد: «در بازی رفت بازی خوبی را به نمایش گذاشتیم اما شانس یار ما نبود و توپ‌هایمان وارد دروازه ذوب‌آهن نمی‌شد. این بار هم یک بازی دشوار درمقابل ذوب آهن میزبان داریم و تیمی پیروز می‌شود که بتواند از موقعیت‌ها استفاده کند.» او در پایان گفت که تیمش مثل بازی رفت به ماچادو اجازه بازیسازی نمی‌دهد و برای مهار هافبک پرتغالی ذوب آهن برنامه دارد. ابراهیم‌زاده اما در جواب ادعای سرمربی سامسونگ پاسخ داد که نتیجه مسابقه در کنفرانس مطبوعاتی رقم نمی‌خورد.

سرمربی ذوب آهن اضافه کرد: «بدون شک یک 90دقیقه بسیار سخت را در پیش داریم چون تیم سامسونگ برای پیروزی به میدان می‌آید و ما نباید اصلا به فکر مساوی باشیم.» او با بیان اینکه به غیراز برد به چیز دیگری فکر نمی‌کنیم، گفت: «باید بگویم که در کل مهارت بازیکنان ما بالاتر از تیم سامسونگ است. آن چیزی که ما یاد گرفته‌ایم این است که در شرایط سخت، منطقی‌تر بازی کنیم و این برگ برنده ماست . برای جلوگیری از سرعت تیم سامسونگ باید راهکار داشته‌ باشیم؛ چون سرعت به فضا نیاز دارد و باید فضاها را ببندیم.» این بازی ساعت 17:20 در فولاد شهر برگزار می‌شود.

مأموریت غیرممکن سپاهان

سپاهان اما برای رسیدن به نیمه‌نهایی و برخورد احتمالی با تیم همشهری‌اش، ماموریت غیرممکنی دارد. این تیم که با تصمیم AFC بازی رفت را به‌دلیل استفاده غیرمجاز از رحمان احمدی
3 بر صفر بازنده شد، امشب ساعت 18:50 در دوحه باید السد میزبان را با بیش از 3 گل شکست دهد. با وجود این، لوکا نسبت به صعود تیمش ناامید نیست. سرمربی سپاهان در این باره گفت: «من با مس کرمان که نسبت به سپاهان تیم کوچک‌تری بود با نتیجه 4 بر یک السد را شکست دادم و توانستیم صعود کنیم. در این بازی می‌خواهیم فوتبال بازی کنیم و با توجه به اینکه بازی در خارج از خانه برگزار می‌شود باید تلاش بیشتری به کار ببندیم.» او درباره تاثیر این نتیجه در روحیه بازیکنانش اضافه کرد: «طبیعی است که این موضوع روی ما تاثیر داشته باشد اما تمرکز خوبی داریم تا ‌ نمایش قابل‌قبولی داشته باشیم.» سپاهان برای این بازی رحمان احمدی، دروازه‌بانش را به‌دلیل محرومیت و جانواریو را به‌دلیل مصدومیت در اختیار ندارد.

در 2 دیدار دیگر این مرحله،اف سی سئول کره در حالی میزبان الاتحاد عربستان است که در بازی رفت با نتیجه 3 بر یک مغلوب شد و کار سختی برای صعود دارد. چونبوک موتورز، سومین نماینده کره در این مرحله هم مثل دو هموطن دیگرش برای صعود نیاز به پیروزی دارد؛ چرا که در بازی رفت در ژاپن با نتیجه 4 بر 3 مغلوب سرزو اوزاکا شده است.

کد خبر 146871
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز