همشهری آنلاین: معاون آموزش سازمان حمل و نقل و ترافیک اعلام کرد: به رغم تشویق دانش‌آموزان به پیاده‌روی جهت رفت و آمد از مسیر خانه تا مدرسه و بر عکس، گروهی از موتورسیکلت‌سواران متخلف پیاده‌روها را برای دانش‌آموزان نا ایمن کرده‌اند

موتور سوار

به گزارش تهران سما، شهرام جباری‌زادگان گفت: پیاده‌روها به واسطه تردد موتورسیکلت‌ها نه تنها برای کودکان بلکه برای همه افراد پیاده ایمن نیستند.

وی با اشاره به این که در مواردی نسبت به نصب موانع عمودی به منظور عدم ورود موتورسیکلت به پیاده‌روها اقدام شده، گفت: به رغم تعبیه این موانع بخشی از پیاده‌روها به ویژه در محدوده مرکزی شهر تهران به محل جولان موتورسیکلت‌ها تبدیل شده است.

جباری‌زادگان با بیان این که دانش‌آموزان هنگام عبور از خیابان‌ها در معرض خطر قرار دارند، اظهار کرد: علاوه بر این در پیاده‌روها نیز به واسطه حرکت موتورسیکلت‌ها خطر در کمین کودکان است و دانش‌آموزان نمی‌توانند با خیال راحت به پیاده‌رو پا بگذارند.

وی احداث مسیرهای پیاده و پیاده‌راه‌های شهری و توسعه فرهنگ پیاده‌روی را از موضوعات مورد تاکید مدیریت شهری داشت و تصریح کرد: متاسفانه عدم رعایت قانون توسط گروهی از موتورسیکلت‌سواران متخلف مانع موفقیت کامل چنین طرح‌هایی می‌شود.

جباری‌زادگان با تاکید بر این که قبل از آن که دانش‌آموزان مورد آموزش‌های ترافیکی قرار گیرند، بزرگسالان باید از چنین آموزش‌هایی بهره‌مند شوند، اضافه کرد: خوشبختانه پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با همکاری سازمان حمل و نقل و ترافیک آموزش موتورسواران متخلف را در دستور کار خود قرار داده است.

معاون آموزش سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در پایان خاطرنشان کرد: متاسفانه اولین کشته حوادث رانندگی تهران در سال جدید تحصیلی یک موتورسوار بود که در ساعت 7 صبح روز یک‌شنبه سوم مهر در میدان آقا نور واقع در جاده امام رضا (ع) در جنوب شرق تهران بر اثر برخورد با یک دستگاه وانت نیسان جان خود را از دست داد.

کد خبر 146779
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز