مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۸۵ - ۱۹:۱۴
۰ نفر

گروه شهری: شهرداری تهران برنامه‌های ویژه‌ای به‌مناسبت فرارسیدن دهه فجر انقلاب اسلامی تدارک دیده است. در بخشی از این برنامه‌ها همزمان با سالروز ورود حضرت امام خمینی به میهن اسلامی جایگاه جلوس سخنرانی تاریخی بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران گلباران می‌شود.

محمود رضاییان مدیرعامل سازمان بهشت زهرا و شهردار حرم مطهر حضرت امام خمینی گفت: در سالروز ورود تاریخی حضرت امام خمینی به میهن اسلامی و پس از انجام مراسم رسمی در حرم مطهر همزمان با اذان ظهر و عصر و پس از برگزاری نماز جماعت و با حضور دوستداران انقلاب اسلامی، خانواده معظم شهدا و مسئولان لشکری و کشوری و بسیجیان دریادل شهرداری تهران و بسیجیان منطقه تهران طی مراسم باشکوهی جایگاه سخنرانی تاریخی حضرت امام خمینی گلباران خواهد شد.
10 روز در جماران
از سوی دیگر شهرداری منطقه یک تهران از اجرای برنامه‌ای با عنوان 10 روز در جماران با همکاری مؤسسه نشر آثار امام خبر داد. اجرای برنامه‌های سخنرانی، مداحی و مسابقات فرهنگی با حضور شهروندان ازجمله برنامه‌های 10‌روزه در جماران است. همچنین ایستگاه‌های فرهنگی با عنوان «انقلاب و محرم در قلب کودکان» نیز در مسیر راهپیمایان روز 22 بهمن در میدان آزادی برپا و طی آن برنامه‌هایی چون نقاشی و خاطره‌نویسی کودکان و پذیرایی از راهپیمایان انجام می‌شود.
درهای قطعه هنرمندان و شعرا باز می‌شود
معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران نیز از باز شدن درهای قطعه هنرمندان و مقبره شعرا در بهشت زهرا به مناسبت روز فرهنگ و تمدن به روی عموم مردم خبر داد.
احمد نوریان گفت که امسال باتوجه به تقارن روزهای سوگواری امام حسین ع، آذین‌بندی شهر با چراغ‌های یکرنگ و بدون تنوع انجام می‌شود.
نوریان از شناسایی 34 نقطه مرتبط با موضوع انقلاب در تهران خبر داد و گفت: بر اساس برنامه‌ریزیهای انجام شده و با عنوان گردشگری انقلاب، دانش‌آموزان و اقشار مناطق 22گانه تهران از برنامه‌های متناسب با رخدادهای هر کدام از نقاط یادشده استفاده خواهند کرد.
به گفته معاون شهردار تهران،10 دستگاه اتوبوس آذین‌بندی شده با حضور هنرمندان نیز در سطح شهر تردد و برنامه‌های مختلف نمایشی از قبیل نمایش آیینی، پرده‌خوانی، مسابقات فرهنگی، نقاشی، خطاطی و... را اجرا خواهند کرد.
وی یادآور شد: فرهنگسراها و خانه‌های فرهنگ در مناطق 22گانه شهر تهران طبق دستورالعمل ابلاغ شده برنامه‌های متنوع فرهنگی و ورزشی و همایش‌ها و جشنواره‌ها را در ایام دهه فجر اجرا خواهند کرد.
نوریان تصریح کرد: روز 12 بهمن علاوه بر غبارروبی مزار شهدا و حرم امام خمینی تلویزیونهای بزرگی نیز در بهشت زهرا برای پخش برنامه‌های مختلف نصب می‌شود.
وی از بهره‌برداری فاز نخست طرح ساماندهی مزار شهدای گمنام در 19 بهمن خبر داد و گفت: شهردار تهران و معاونین وی نیز برای غبارروبی در مزار شهدا حضور می‌یابند.
معاون شهردار تهران گفت: تصاویر بزرگ با موضوع خاطرات انقلاب اسلامی ‌از میدان امام خمینی تا میدان انقلاب و تلویزیون‌های بزرگ LED چهل تا پنجاه متری در حداکثر10 نقطه از خیابان انقلاب تا میدان آزادی با پخش برنامه‌های انقلابی و فرهنگی نصب می‌شود.
وی در ادامه با بیان این که 20 ایستگاه فرهنگی و ایستگاههای متعدد صلواتی در مسیر راهپیمایی روز 22 بهمن دایر می‌شود، تصریح کرد: پنجاه پایگاه سلامت نیز در مسیر راهپیمایی با حضور مددکاران و امدادگران و همکاری هلال احمر و نیروی مقاومت بسیج خدمات لازم را به شهروندان ارائه خواهند کرد.
کد خبر 14673

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز