همشهری‌آنلاین: دوازدهمین نشست نقد و بررسی موسیقی شهر کتاب به آلبوم کنعان به آهنگسازی کریستف‌رضاعی اختصاص دارد که در ضمن جلسه درباره آهنگسازی فیلم در صنعت سینما هم بحث و بررسی صورت خواهد گرفت.

کنعان

 به گزارش همشهری‌آنلاین  این نشست ها که بطور معمول در اولین شنبه هر ماه دایر می شود این بار به علت تقارن 2 مهر با سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) یک هفته دیرتر انجام خواهد شد.

نشست دوازدهم به بهانه انتشار موسیقی متن فیلم کنعان و با نگاه به وضعیت موسیقی در صنعت سینما، با حضور کریستف رضاعی و مانی حقیقی (به ترتیب آهنگساز و کارگردان فیلم کنعان) برپا خواهد شد.

فیلم کنعان که در بیست و ششمین جشنواره فیلم فجر موفق به دریافت دیپلم افتخار فیلم برگزیده تماشاگران شد، دومین همکاری مانی حقیقی و کریستف رضاعی در عرصه سینما محسوب میشود. همکاری اول این دو هنرمند در فیلم آبادان نیز همانند کنعان با نقدهای مثبت و استقبال مخاطبان همراه بود.

مانی حقیقی (1349) فارغ التحصیل رشته‌های فلسفه و مطالعات فرهنگی از کانادا است و تا کنون ساخت 4 فیلم (آبادان، کارگران مشغول کارند، هامون بازها و کنعان) و همچنین همکاری در تالیف فیلمنامه چهارشنبه سوری (کارگردان اصغر فرهادی) و بازی در چند فیلم از جمله در باره الی، آسمان محبوب و ورود آقایان ممنوع را در کارنامه دارد.

کریستف رضاعی (1345) همواره در آهنگسازی‌های خود در تلاش است تا عناصر موسیقی ایران و غرب را به یکدیگر نزدیک سازد. در کارنامه هنری او علاوه بر پروژه های مستقل (مانند آلبوم سیر یا جزیره قشم) و سرپرستی گروه نور، آهنگسازی برای فیلم‌های بل بلند، کوتاه و مستند در ایران و فرانسه و همچنین تآتربه چشم می‌خورد.

این برنامه قرار است ساعت 16 و 45 دقیقه روز 9 مهرماه در شهر کتاب واقع در آمفی تآتر مرکز فرهنگی شهر کتاب واقع در خیابان احمد قصیر (بخارست)، نبش کوچه سوم برگزار می‌شود و ورود برای عموم آزاد است.

 

کد خبر 146583
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز