شنبه ۲ مهر ۱۳۹۰ - ۱۶:۴۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: بحران مالی اروپا، موجی از نگرانی‌ها را در کاخ سفید به همراه داشته است.

white

به گزارش خبرنگار پرس تی وی، این درحالی است که دامنه بحران مالی اروپا به زندگی روزمره آمریکایی‎ها نیز سرایت کرده است.

در هفته جاری، سرمایه گذاران بازار بورس و سرمایه گذاری، سهام‎های خود را در بازار بورس و کالا رها کرده و به سوی اوراق بهادار دولتی روی آورده‎اند.

از سوی دیگر، هم‌زمان با افزایش نگرانی‌ها از ناپایداری بازار در سراسر دنیا، ارزش دلار به شدت سقوط کرده است.

این در حالی است که بانک مرکزی آمریکا، در راستای جلوگیری از گسترش خسارت، از بکارگیری ابتکارات جدید از جمله فروش اوراق بهادار بلند مدت خبرداده‌ است.

هرچند که تا کنون از ابتکارات جدید بانک مرکزی استقبال نشده، ولی مقامات بانک مرکزی آمریکا از برنامه دیگر خود برای خرید اوراق ضمانت وام از بانک‎ها و مراکز مالی اعتباری، خبر داده‎اند.

کارشناسان مسایل اقتصادی، ماهیت بحران مالی اروپا را با بحران بانکی آمریکا که حدود دوسال گذشته به رکود اقتصادی در این کشور افزوده شد، متفاوت‌تر می‌دانند.

با این حال صرف نظر از این پیچیدگی‌ها و با توجه به عوامل اصلی موجود ازجمله سقوط ارزش یورو و برهم ریختن نظام بانکی اسپانیا، کارشناسان بر این باورند که بحران مالی جهانی در آینده محتمل خواهد بود.

این درحالی است که برخی از تحلیل‌گران اقتصادی از قریب‌الوقوع بودن فروپاشی اقتصادی جهان خبر می‌دهند.

از سوی دیگر، گفته می‌شود کاخ سفید با آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان و نیکلا سارکوزی رئیس جمهوری فرانسه در زمینه افزایش تلاش‌ها با هدف جلوگیری ازسرایت مشکلات بدهی یونان، وارد رایزنی شده است.

ازآن‌جایی که تا کنون توافقی در این زمینه حاصل نشده است، انتظار می‌رود وزیران اقتصاد و دارایی جهان با هدف دستیابی به توافقی در همین خصوص در پایان هفته جاری در واشنگتن، گردهم جمع شوند.

کد خبر 146463
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز