مجموع نظرات: ۰
شنبه ۲ مهر ۱۳۹۰ - ۱۶:۱۷
۰ نفر

سازمان فضایی آمریکا (ناسا) اعلام کرد که ماهواره 6تنی یو‌ ای‌آراس در نخستین ساعات روز شنبه به وقت آمریکا در بالای اقیانوس آرام وارد جو زمین شد و مدت کوتاهی پس از آن در اقیانوس آرام سقوط کرد.

به گزارش بی‌بی سی، طی 30سال اخیر ماهواره تحقیقاتی مناطق ماورای جو زمین (یوای‌آراس) بزرگ‌ترین فضاپیما متعلق به آژانس فضایی آمریکاست که به‌صورت کنترل نشده به زمین باز می‌گردد.

تا لحظه تنظیم این خبر، برخی از گزارش‌های تایید نشده حکایت از آن دارند که برخی از قطعات این ماهواره در مناطقی از غرب کانادا سقوط کرده است.

بنابر پیش‌بینی‌های اولیه بخش عمده‌ای از این ماهواره در فضا سوخته است و تنها احتمال این می‌رود که 500 کیلوگرم از بقایای آن به سطح زمین رسیده باشد.

البته با توجه به اینکه یوای آر اس در اقیانوس آرام که فضای وسیعی از آب را تشکیل می‌دهد، سقوط کرده دانشمندان احتمال می‌دهند بیشتر قطعات باقیمانده نیز در آب سقوط کرده باشد و خطر اینکه تمامی قطعات این فضا‌پیما بر نواحی مسکونی سقوط کرده باشد اندک است.

در واقع این حادثه به احتمال زیاد تلفات جانی دربرنخواهد داشت. با این حال ناسا به مردم هشدار داده است تا اگر قطعات ماهواره در نزدیکی آنها فرود آمد به آنها دست نزنند.

کد خبر 146457
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فضا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز