مهروش ذاکری: بسیاری از پسران در این قوم وقتی به 20سالگی می‌رسیدند، پدر خود را می‌کشتند. مطالعات به این نتیجه منجر شد که مادران در دوران بارداری اختلافات خود را با همسرشان برای جنین تعریف می‌کردند و از پدر بد می‌گفتند

http://www.hamshahrionline.ir/news.aspx?id=118382

در دوران بارداری برای جنین‌اش کتاب شمس تبریزی را می‌خواند. او اشعار عارفانه و عاشقانه مولانا را انتخاب می‌کرد و چنان با شور و هیجان برای جنین‌اش شعر می‌خواند که گویی در مجلس شعرخوانی اهالی ادب نشسته است. آن جنین امروز پسربچه‌ای پر شر و شور است که اشعار شاعران بزرگ را به راحتی و باعلاقه حفظ می‌کند و می‌خواند. نمی‌دانم شعرخواندن این پسرک تا چه حد به شعرخوانی‌های مادرش در دوران بارداری ربط دارد ولی هر چه هست، بی‌تاثیر نبوده. یادم می‌آید مادر به اشعار مولانا اکتفا نمی‌کرد و برای فرزندش قصه می‌گفت. او در دوران جنینی هم شب‌ها با قصه‌های مادر به خواب می‌رفت. دکتر ابوالفضل مهدی‌زاده. استاد دانشگاه علوم پزشکی ایران، متخصص زنان و زایمان و رئیس انجمن زنان و زایمان توصیه‌های مفیدی برای مادران باردار دارد.

گفتار نیک و رفتار شایسته با فرزند را باید از دوران جنینی او آغاز کرد. فکر نکنید که جنین در دوران بارداری در یک فضای تاریک است و با بیرون ارتباط ندارد و هنوز چیزی نمی‌فهمد. گوش او از ماه هفتم می‌شنود. جنین به هر سر و صدایی واکنش نشان می‌دهد. نسبت به صدای گوشخراش و ناهنجار واکنش منفی و نسبت به صداهای دلنشین و خوب واکنش مثبت دارد. اگر همزمان با سونوگرافی، موسیقی ملایم و زیبایی برایش پخش کنید متوجه حرکات موزون او خواهید شد.

پدر و جنین

مردان در دوران بارداری همسرشان باید ارتباط خوبی با او داشته باشند. به آقایان توصیه می‌کنیم که با همسر باردارتان رفتار خوبی داشته باشید و پرخاشگری نکنید. هنگام حرف زدن با همسرتان از کلمات خوب و دلنشین استفاده کنید و حمایت خود را نسبت به او و فرزندتان نشان دهید. حتی با جنین صحبت کرده و احساس خود را نسبت به او بیان کنید. نقش پدر در دوران بارداری تاثیر بسیاری در روحیه مادر باردار و رشد روانی جنین دارد. او نسبت به حرف‌هایی که میان پدر و مادرش رد و بدل می‌شود هوشیار است.

ارتباط مثبت با جنین

هوشیار بودن جنین باعث می‌شود که این توصیه را به خانم‌های باردار و البته خانواده‌ها داشته باشیم که مراقب آنچه جنینشان می‌شنود باشند. پیشنهاد می‌شود با جنین خود حرف بزنید و برایش موسیقی‌های ملایم و گوشنواز پخش کنید. هنگام صحبت کردن با جنینتان از خوبی‌ها، برای او بگویید و از بدی‌ها چیزی به زبان نیاورید. درس زندگی به او بدهید و از پدرش به نیکی یاد کنید. با جنین درد دل نکنید چرا که درد دل معمولا توام با ناراحتی و گله و شکایت است. اگر کدورتی در دل دارید برای او نگویید. درباره چیزهای خوب برایش تعریف کنید. حرف زدن از خوبی‌ها در رشد روانی جنین تاثیر مثبت دارد. در ژاپن روی قومی که دست به کار عجیبی می‌زدند تحقیقات گسترده‌ای انجام شد. بسیاری از پسران در این قوم وقتی به 20سالگی می‌رسیدند، پدر خود را می‌کشتند. مطالعات به این نتیجه منجر شد که مادران در دوران بارداری اختلافات خود را با همسرشان برای جنین تعریف می‌کردند و از پدر بد می‌گفتند.

کتاب خواندن برای جنین

گفتار نیک را سرلوحه حرف‌های خود قرار دهید تا جنینتان هم از شما یاد بگیرد. یکی از بهترین کارهایی که می‌توانید برای ارتباط برقرار کردن با جنین انجام دهید، کتاب خواندن برای اوست. این تصور را داشته باشید که کودکتان مقابل شما نشسته و از شما می‌خواهد که برایش کتاب بخوانید. بنابراین یک کتاب خوب انتخاب کنید و با صدای بلند و لحنی مهربان برایش بخوانید. اینکه این کتاب چه باشد بستگی به شرایط فرهنگی خانواده دارد. یک مادر مذهبی ممکن است برای جنینش کتاب‌های مذهبی بخواند، یکی که به ادبیات علاقه‌مند است می‌تواند شاهنامه بخواند و البته ممکن است مادری تصمیم بگیرد قصه‌های کودکانه برای جنینش بخواند. حتی می‌توانید یک کتاب آموزنده انتخاب کنید تا ضمن لذت دادن به فرزندتان چیزی هم به او بیاموزید. فرقی نمی‌کند کتابی که انتخاب می‌کنید کودکانه باشد یا نه، متنی ساده داشته باشد یا سنگین؛ مهم ارتباط مثبتی است که شما با فرزندتان برقرار می‌کنید. البته فراموش نکنید کتاب‌هایی با فضای مثبت، دلنشین، امیدبخش، شادی‌آفرین یا آموزنده انتخاب کنید.

فیلم دیدن با جنین

برخی مادران بیشتر به فکر غذای جسم فرزندشان هستند. در حالی که غذای روح هم برای رشد روانی و شخصیتی او مهم است. بنابراین توصیه اکید می‌شود که نسبت به آنچه می‌بینید و می‌شنوید، مراقب باشید. از دیدن فیلم‌های خشن، ترسناک و ناراحت‌کننده پرهیز کنید و اخبار دردناک و ناامیدکننده گوش ندهید. فیلم‌هایی را برای دیدن انتخاب کنید که صحنه‌ها و مناظر زیبا دارند و آموزنده و امیدبخش هستند.

قرآن خواندن برای جنین

قرآن خواندن برای جنین به خصوص با صوت و لحنی زیبا برای او آرامش‌بخش است. حتی می‌توانید آیات قرآن را به فارسی ترجمه کنید و درباره شرح و تفسیر آیات با او حرف بزنید. برایش از قصه‌های قرآنی بگویید و آنچه آموزنده است به او یادآوری کنید. کتاب و قرآن خواندن برای جنین وقت زیادی از شما نمی‌گیرد. همین که قصد دارید برای خودتان کتاب یا قرآن بخوانید جنین را از این قضیه آگاه کنید و به او بگویید که می‌خواهید برایش بخوانید بعد با صدای بلند این کار را انجام دهید.

کد خبر 146366
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار خانواده

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز