همشهری‌آنلاین: وزارت امورخارجه در خصوص آزادی دو زندانی امریکایی بیانیه ای صادر کرد.

به گزارش واحد مرکزی خبر ،‌ این وزارتخانه در جهت احترام به افکار عمومی ، توضیحات زیر را در خصوص آزادی دو زندانی آمریکایی یادآوری کرد: نهم مرداد 1388 سه شهروند آمریکایی با عبور غیرقانونی از مرز در منطقه کردستان وارد خاک جمهوری اسلامی ایران شدند. نیروهای مرزبانی بر اساس وظایف قانونی خود این افراد را دستگیر و تسلیم قوه قضاییه کردند.

پس از بررسیهای اولیه امنیتی و در مسیر رسیدگی قضایی به این پرونده ، یکی از این افراد بنام خانم ساراشورد سال گذشته بنا به دلائل انسانی و در چارچوب رافت اسلامی به قید وثیقه آزاد شد.

پس از تفهیم اتهام و برگزاری جلسات استماع دادگاه، حکم بدوی محکومیت دو زندانی دیگر اوائل شهریور امسال صادر شد.

پس از طی شدن مراحل قانونی این پرونده قضایی ، جمهوری اسلامی ایران با احترام به درخواست آزادی این افراد از جانب دبیرکل سازمان ملل و مقامات ارشد کشورهای دوست مانند جناب آقای جلال طالبانی رئیس جمهور عراق، جناب آقای هوگوچاوز رئیس جمهور ونزوئلا و جناب آقای سلطان قابوس پادشاه عمان و همچنین برخی شخصیت های مذهبی؛ نامبردگان را بر اساس رافت اسلامی و به قید وثیقه آزاد کرد.

وزارت امورخارجه در ادامه پیگیریهای مستمر خود لازم می داند وضع دشوار و غیرانسانی ده ها شهروند ایرانی در زندان های آمریکا - یا بنا به درخواست دولت آمریکا در کشورهایی مانند انگلیس - گرفتار شده و از حقوق اولیه خود محرومند را یادآوری کند.

ملت ایران از شخصیت های برجسته سیاسی و مذهبی انتظار دارد از هیچ اقدامی در جهت تامین حقوق اولیه این انسان های بیگناه و آزادی آنها مضایقه نکنند.

کد خبر 146351
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز