چهارشنبه ۳۰ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۸:۲۱
۰ نفر

لندن: پژوهشگران انگلیسی دریافتند با وجود اینکه به اولین زبانی که هریک از انسان‌ها درکودکی فرا می‌گیرند زبان مادری گفته می شود این زبان از پدر به افراد به ارث می‌رسد.

language

این تحقیقات که بر پایه مطالعات ژنتیک و بررسی مهاجرت‌های بزرگ انجام‌شده است، نشان می‌دهد که در تغییرات زبانی، مردها نقش تاثیرگذارتری نسبت به زن‌ها دارند. به گفته این محققان، تعداد بیشتر مردان مهاجر موجب شده است که آنها با زنان بومی ازدواج کنند و به‌عنوان سرپرست خانواده این قدرت را داشته باشند که در خانواده، زبان گفتاری خود را به عنوان زبان غالب مورد استفاده قرار دهند. این گروه تحقیقاتی به‌منظور بازسازی روش‌های انتقال زبان، جوامع متعددی را در سراسر کره‌زمین بررسی کرده‌اند.

اعتیاد به خوردن اشیای فلزی

بلگراد: یک‌پیرمرد 80ساله صربستانی که به خوردن اشیای گوناگون به‌ویژه مصنوعات فلزی عادت کرده است، به‌خاطر آخرین وعده‌ غذایی خود راهی بیمارستان شد. برانکو کرنوگوراچ حدود 20سال است که به خوردن اشیایی که در آن فلز به کار رفته اعتیاد پیدا کرده است اما چند روز پیش هنگام خوردن پدال یک‌دوچرخه دچار خفگی شد و اطرافیانش او را به بیمارستان منتقل کردند. جراحان در بیمارستان از معده این مرد حدود 2کیلوگرم فلز از جمله 2 انگشتر طلا بیرون کشیدند. وی در این سال‌ها تکه‌هایی از 4600قاشق و بشقاب را گاز زده و میل کرده است. برانکو زمانی به خوردن اشیای گوناگون روی‌آورد که دوستش به او پیشنهاد داد برای تسکین درد معده‌اش مقداری شن و ماسه بخورد.

کوتاه‌ترین زن جهان

نیویورک: نام کوتاه‌ترین زن جهان در کتاب رکوردهای گینس به ثبت رسید. قد این زن که بریجت جردن نام دارد، به‌طور دقیق 68سانتی‌متر و 58میلی‌متر (معادل 2فوت و 3اینچ) است. این زن 22ساله آمریکایی برادری دارد که مانند خودش قدکوتاه است و طول قامتش به96.5 سانتی متر می‌رسد. بریجت پس از ثبت نامش در گینس به خبرنگاران گفت: از اینکه قدمن این‌قدر کوتاه است، نه‌تنها ناراحت نیستم بلکه احساس می‌کنم بسیار جذاب نیز هستم. وی ادامه داد: من معتقدم که افراد در هرشرایطی باید اعتماد به نفس خود را تقویت و حفظ کنند. گفتنی است بریجت دانشجو است و علاقه زیادی به کار با رایانه دارد. پیش از این رکورد کوتاه‌ترین زن جهان در اختیار فردی ترکیه‌ای با قد 72سانتی‌متر و 59میلی‌متر بود.

خودرویی از جواهر

بمبئی: یکی از ارزان‌ترین خودروهای جهان به یکی از گران‌ترین خودروها تبدیل شد. در نمایشگاهی در هند از خودرویی رونمایی شده است که بدنه آن از 80کیلوگرم طلای 22عیار، 15کیلوگرم نقره و تعداد بسیاری سنگ‌ ارزشمند پوشانده شده است.جالب اینجاست که این خودرو از مدل‌های شرکت تیتان محسوب می‌شود که نمونه‌ «تاتا نانو» آن جزو ارزان‌ترین‌ خودروهای جهان است. رئیس این شرکت اگرچه اعلام کرده است که این خودروی ارزشمند فروشی نیست ولی چند صنعتگر، ارزش آن‌را بیش از2.9 میلیون یورو می‌دانند. پیش از این خودروهای قیمتی با بدنه طلا ساخته شده بودند اما خودروی یادشده نخستین خودرویی به‌حساب می‌آید که بدنه آن‌را مقدار زیادی جواهر با هنر میناکاری پوشانده است.

کد خبر 146342
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز