بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای این هفته یک بازی تازه را رونمایی کرد. اسم این بازی «تگ و وی در سیاره میترا» است. این بازی ابتدا به زبان انگلیسی تهیه شده و در بازار خارج از کشور مورد استقبال قرار گرفته است.

هفته‌نامه همشهری‌دوچرخه شماره 619

دکتر بهروز مینایی، رئیس بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای به خبرنگار دوچرخه می‌گوید:«حدود سه‌سال و نیم از فعالیت این بنیاد می‌گذرد و در این سال‌ها با حمایت بخش خصوصی بیش از 14بازی طراحی و تولید شده که این بازی‌ها آماده توزیع‌اند.»

او به حضور این بنیاد در نمایشگاه‌های بازی‌های رایانه‌ای جهان اشاره می‌کند و می‌گوید:« خوشبختانه این بنیاد با سن کمی که دارد، در عرصه‌های بین المللی هم خوش درخشیده است و با ناشران دیگرکشورها برای توزیع این بازی‌ها وارد گفت‌وگو و همکاری شده است.»

مینایی می‌گوید:« یکی از برنامه‌های این بنیاد پرورش نیروی انسانی برای ساخت بازی‌های رایانه‌ای در هنرستان و دانشگاه‌های کشور است و بحث آموزش در بنیاد به طور جدی از ماه‌های آینده آغاز خواهد شد.»

او در پاسخ به خبرنگار دوچرخه درباره نظارت برگیم‌نت‌هاو فرهنگ‌سازی برای استفاده کودکان و نوجوانان از بازی‌های ایرانی می‌گوید:«قرار است که نظارت کامل بر این گیم نت‌ها یا بازی‌سراها به عهده بنیاد باشد و از نظر بهداشت، نور، نوع بازی و سن کاربران، ارزیابی شوند. این کار یک فرآیند قانونی دارد که با کمک وزارت ارشاد کم کم این اتفاق می‌افتد.»

مهندس بهرام برقعی، طراح بازی تگ و وی نیز می‌گوید:« تگ و وی یک بازی خانوادگی بدون خشونت است که بچه ها می‌توانند همراه بزرگ تر ها به آن بپردازند.»

کد خبر 146310
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز