گروه اجتماعی: مدیرمشمولان ستاد کل نیروهای مسلح تسهیلات ویژه مشمولین دیپلم متولدین نیمه دوم هر سال تحصیلی را اعلام کرد.

به گزارش معاونت فرهنگی ستاد کل نیروهای مسلح، سردار موسی کمالی گفت: با عنایت به این که بر اساس ضوابط آموزشی کشور، متولدین نیمه دوم هر سال با یک سال تأخیر وارد مدرسه شده و یک سال دیرتر موفق به اخذ دیپلم می‌شوند، لذا قبل از اعزام به خدمت سربازی یک بار حق شرکت در آزمون ورودی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور را دارند که این تفاوت بین متولدین نیمه اول و دوم سال مشکلاتی را برای جوانان و خانواده‌های آنان ایجاد کرده است.

وی گفت: به منظور رفع این مشکل و مساعدت به جوانان و خانواده‌های آنها، ستاد کل نیروهای مسلح از محضر مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا استدعا کرد اعزام مشمولین دیپلم متولد نیمه‌دوم هر سال به مدت 6 تا 8 ماه به تعویق افتاده و بعد از اعلام نتایج آزمون ورودی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور در سال بعد،‌ جهت انجام خدمت سربازی اعزام شوند که موضوع،مورد موافقت و تصویب معظم له قرار گرفت.

مدیر مشمولان ستاد کل نیروهای مسلح افزود: در راستای اجرای این مصوبه معظم‌له، اعزام مشمولین متولد نیمه دوم هر سال از جمله متولدین سال 66 به سال بعد و پس از اعلام نتایج آزمون ورودی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش‌عالی کشور و از مهرماه صورت خواهد گرفت.

وی در پایان گفت: همچنین مشمولینی که به خدمت اعزام شده‌اند نیز در صورت تمایل ‌می‌توانند جهت برخورداری از این تسهیلات از خدمت ترخیص شوند.

کد خبر 14627

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز