"محمود احمدی نژاد" رییس‌جمهور گفت: سیاست‌های کلان نظام در زمینه هسته‌ای از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شده و دولت موظف به اجرای آن و اعلام‌کننده مواضع هسته‌ای‌است.

به گزارش ایرنا، احمدی نژاد در جلسه روز چهارشنبه هیئت دولت گفت: دولت همانگونه که خواست و اراده ملی نیز طلب می کند موظف به اجرای این سیاست ها است و رییس جمهوری به عنوان مسوول دستگاه اجرایی کشور پیگیر و اعلام کننده مواضع هسته ای است.

رییس جمهور با اشاره به اینکه ملت ایران به فضل خداوند و با تدبیر، پایداری و استقامت در حفظ حقوق مسلم خود قاطع و مصمم هستند، تأکید کرد: دولت موظف به محقق کردن این اراده ملی است و در دهه فجر امسال مردم ایران ضمن تاکید بر حفظ حق هسته‌ای خود، تثبیت و استقرار حق کامل خود در فن‌آوری صلح‌آمیز هسته‌ای را گرامی خواهند داشت.

احمدی نژاد تصریح کرد: بدخواهان و دشمنان ملت ایران که به برخی عوامل سست عنصر یا به برنامه‌های ایجاد یاس و چند دستگی خود در داخل کشور دل بسته‌اند، باید بدانند نادرستی تصورات آنان یکبار دیگر در راهپیمایی یوم‌الله ‪ ۲۲‬بهمن، از سوی ملت رشید ایران آشکار خواهد شد.

رییس جمهوری با گرامیداشت فرارسیدن دهه فجر و بیست و هشتمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، ‪ ۱۲‬بهمن روز ورود امام خمینی (س) به میهن را "لطف اعجاز گونه الهی" توصیف کرد و آن را نقطه عطف تغییر نظام فاسد و ظالمانه شاهنشاهی به حکومت عدالتخواه و تحقق حیات طیبه با استقرار جمهوری اسلامی دانست و تاکید کرد: ‪ ۲۲‬بهمن، میعاد سالانه ملت است و امسال نیز این روز بزرگ الهی، روز یاس دشمنان خواهد بود.

احمدی نژاد همچنین با تسلیت عاشورای حسینی و بااشاره به حرکت پیوسته و همیشگی کاروان کربلا، تصریح کرد: کسانی مسیر کمال و تعالی را طی می کنند که به این کاروان ملحق شده باشند و هرکس از این کاروان جدا شود در هر موقعیت که باشد، مسیر سقوط را طی می‌کند.

رییس جمهوری با اشاره به اینکه مردم همیشه حافظان دین و پشتیبان اندیشه دینی بوده‌اند، از همه دسته‌های عزاداری به خاطر ابراز شور و عشق حسینی و تجلی شعور و معرفت والای دینی، قدردانی کرد.

وی افزود: همه دستگاههای فرهنگی و اجرایی باید تعامل با هیاتهای دینی را بعنوان سرمایه غنی و فرهنگی و سیاسی کشور در دستور کار خود قرار دهند و در این راستا از ظرافت کامل و دقتهای لازم و مدیریت توانمند برای کارهای فرهنگی استفاده کنند زیرا ارزش گذاشتن به اخلاص مردم و اعتماد و همکاری با هیاتها منشاء حرکت تکاملی و ارتقای سطح کار فرهنگی و معنوی در جامعه است.

رییس جمهوری همچنین با خرسندی از خنثی شدن توطئه بدخواهان در ایجاد فتنه و کشتار در نجف اشرف گفت: فتنه‌گران در نجف اشرف با تصور آسیب زدن به حرم مطهر و مراجع عظام و کشتار عزاداران حسینی اقدام کردند اما به لطف خداوند و با هوشمندی دولت عراق این توطئه خنثی و فتنه‌گران رسوا شدند.

احمدی نژاد با بیان اینکه "روش دشمنان اسلام و فتنه‌گران در کشتار مردم و سپس تحمیل یک نظام سیاسی ، حرکتی رسوا و بی‌حاصل است"، ادامه داد: دشمنان اسلام بدانند اسلام یک حقیقت واحد است و امت اسلامی نیز دارای کتاب و پیامبر واحد هستند و همه امت به اهل بیت پیامبر خود احترام می‌گذارند و دشمنان اسلام نخواهند توانست این حقایق و ارزشها را از جامعه اسلامی بگیرند یا کمرنگ کنند.

در این جلسه همچنین تعدادی از پیشنهادهای دستگاه های اجرایی مطرح و پس از بحث و بررسی درباره آنها تصمیم‌گیری شد.

کد خبر 14618

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز