همشهری آنلاین: واشنگتن و متحدانش عامل اصلی تصمیم تهران در خصوص انتقال این سایت به زیر زمین هستند؛ اقدامی که به منظور حفاظت از برنامه هسته‌ای ایران در مقابل حملات احتمالی آمریکا صورت گرفت است.

 "فریدون عباسی" رئیس سازمان انرژی اتمی ایران که برای شرکت در نشست کنفرانس عمومی آژانس بین المللی انرژی اتمی اعلام کرد که راه اندازی سایت هسته‌ای فردو احتمالا ظرف 6 ماه آینده آغاز می شود.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از آسوشیتدپرس، وی در ادامه اظهاراتش اعلام کرد که واشنگتن و متحدانش عامل اصلی تصمیم تهران در خصوص انتقال این سایت به زیر زمین هستند؛ اقدامی که به گفته وی به منظور حفاظت از برنامه هسته‌ای ایران در مقابل حملات احتمالی آمریکا صورت گرفت است.

بنا بر این گزارش، وی گفت: دلیل اینکه ما سایت فردو را به زیر زمین منتقل کردیم این بود که می خواستیم کار آمریکایی ها و متحدان آن را برای تخریب این تأسیسات سخت کنیم.

عباسی همچنین اعلام کرد: تنها دلیلی که تأسیسات غنی‌سازی ما در جاهای دیگر مورد حمله قرار نگرفته اند این است که ما آن ها را به صورت زیر زمینی نگه داشته ایم.

بر اساس این گزارش، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران ادامه داد: آمریکاییهایی که خودشان آنقدر نگران جان و مالشان هستند که مبادا القاعده به آنها آسیب برساند، چرا نباید به ما این حق را بدهند که از تأسیساتمان محافظت کنیم؟ اگر آنها اقدامات فریب دهنده ای را انجام ندهند ما نیز تأسیساتمان را روی زمین بنا می کنیم.

کد خبر 146147
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز