همشهری آنلاین: نیروهای امنیتی یمن روز دوشنبه در حمله به تظاهرکنندگان 20 تن از جمله دو کودک را کشته شدند.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه العربیه، هزاران تن از تظاهرکنندگان در یمن امروز نیز با حضور در خیابان‌های صنعاء، پایتخت این کشور با برپایی تظاهراتی کناره‌گیری علی عبدالله صالح، رئیس‌جمهور را خواستار شدند.

در این تظاهرات که با دخالت نیروهای امنیتی و اراذل و اوباش وابسته به نظام حاکم به خشونت کشیده شد، تاکنون دست‌کم 20 تن از جمله دو کودک و سه تن از سربازان لشکر یکم زرهی این کشور که از ارتش یمن جدا شده‌اند، کشته شدند.

براساس این گزارش، شش تن نیز به دلیل شلیک گلوله توسط تک‌تیراندازها نزدیک میدان التغییر کشته شده‌اند.

خبرنگاران همچنین گزارش دادند که نیروهای وابسته به علی عبدالله صالح منطقه "جوله کنتاکی" در مرکز پایتخت این کشور را یا تانک و مسلسل به صورت بی‌هدف گلوله ‌باران کردند.

بنا به گزارش شاهدان، هزاران تن از مردم یمن صبح روز دوشنبه از میدان التغییر به سمت خیابان‌های اطراف تظاهرات کردند و به هزاران تن دیگر از تظاهرکنندگان که از شب گذشته در خیابان‌های صنعاء حضور دارند، پیوسته‌اند.

از سوی دیگر درگیری‌هایی نیز میان برخی از تظاهرکنندگان و افراد مسلح وابسته به نظام حاکم در منطقه دیگری از صنعاء رخ داده است که هنوز آماری از کشته‌ها و یا زخمی‌های احتمالی این درگیری‌ها ارائه نشده است.

در نزدیکی مقر احمد علی عبدالله صالح، پسر بزرگ رئیس‌جمهور یمن که فرماندهی گارد ریاست‌جمهوری این کشور را نیز برعهده دارد، درگیری‌های شدیدی بین مردم و نیروهای وابسته به نظام گزارش شده است.

این در حالی است که ارتش انقلابیون در بیانیه‌ای نسبت به کشتارهای اخیر در این کشور هشدار داده است.

از سوی دیگر عبداللطیف الزیانی، دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس امروز به طور غیرمنتظره وارد صنعاء شد تا با مقام‌های این کشور دیدار کند. جمال بن عمر، نماینده دبیرکل سازمان ملل نیز بامداد روز دوشنبه به یمن وارد شد.

کد خبر 146065
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز