همشهری آنلاین: یکی از مهمترین برنامه‌های این سفر حضور در مجمع عمومی سازمان ملل متحد و مطرح کردن لزوم و چگونگی اصلاح مدیریت جهانی و تاکید بر آن است.

محمود احمدی نژاد صبح امروز (دوشنبه) در رأس هیئتی بلند پایه از مقامات کشورمان برای شرکت در شصت و ششمین مجمع عمومی سازمان ملل با بدرقه رسمی محمد رضا رحیمی؛ معاون اول رئیس جمهور عازم نیویورک مقر دائمی سازمان ملل متحد شد.

علی اکبر صالحی؛ وزیر امور خارجه، مهدی غضنفری؛ وزیر صنعت، معدن و تجارت، مجید نامجو؛ وزیر نیرو، اسفندیار رحیم مشایی؛ مشاور و رئیس دفتر رئیس جمهور، مجتبی ثمره هاشمی؛ مشاور و دستیار ارشد رئیس جمهور، حمید بقایی؛ معاون اجرایی رئیس جمهور و مریم مجتهد زاده؛ مشاور رئیس جمهور و رئیس مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، احمدی نژاد را در این سفر همراهی می کنند.

در مراسم بدرقه رسمی رئیس جمهور کشورمان علاوه بر رحیمی، ولایتی؛ مشاور مقام معظم رهبری و چند تن از وزراء و معاونان رئیس جمهور نیز حضور داشتند.

شرکت و سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل، دیدار و گفت وگو با گروه های مختلف از مردم و تشکل‌های اجتماعی و اهالی رسانه‌های آمریکا و تبادل نظر در مورد مسائل مختلف جهانی با آنها، دیدار با ایرانیان مقیم، ‌نشست با دانشجویان دانشگاه های آمریکا، ‌مصاحبه با رسانه های خارجی و برگزاری کنفرانس مطبوعاتی از جمله برنامه های سفر رئیس جمهور به نیویورک است.

محمود احمدی‌نژاد صبح امروز پیش از سفر به نیویورک برای شرکت در شصت و ششمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد در فرودگاه مهرآباد و در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مجمع عمومی سازمان ملل متحد بزرگترین و بالاترین مرجع تصمیم گیری در جهان بوده و ایده تشکیل سازمان ملل دستاوردی تاریخی برای بشر است، گفت: هنوز ایده تشکیل سازمان ملل به صورت کامل محقق نشده و بخش های مهمی از این سازمان در سیطره گروه اقلیت قرار دارد.

رییس جمهور اجتماع سالانه در سازمان ملل متحد را محلی اصلی برای تصمیم گیری های مهم در مدیریت جهانی داست و افزود: یکی از مهمترین برنامه های این سفر حضور در مجمع عمومی سازمان ملل متحد و مطرح کردن لزوم و چگونگی اصلاح مدیریت جهانی و تاکید بر آن است. در طول این سفر همچنین علاوه بر جلسه با گروه های مختلفی با مردم آمریکا و تبادل نظر و گفتگو در مورد مسائل مختلف و دیدار با ایرانیان مقیم، با دانشجویان چند دانشگاه آمریکا نیز گفتگو خواهیم کرد.

احمدی نژاد تصریح کرد: در جریان این سفر با رسانه های بین المللی مختلف نیز مصاحبه هایی انجام می شود و همچنین کنفرانس مطبوعاتی با حضور نمایندگان رسانه های مختلف خواهیم داشت.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه پس از حضور در مجمع عمومی سازمان ملل به کشور ونزوئلا سفر خواهیم داشت، گفت: در ونزوئلا کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی با حضور روسای جمهور ایران و ونزوئلا تشکیل خواهد شد.

رییس‌جمهور روابط ایران و ونزوئلا را روابطی ویژه برشمرد و با تقدیر از شخصیت رییس جمهور این کشور گفت: هوگو چاوز انسانی انقلابی و شجاع است که همواره به دنبال عزتمندی و مبارزه با سلطه گران و مستکبران بوده است.

احمدی‌نژاد ادامه داد:‌ جمهوری اسلامی ایران و ونزوئلا پروژه های مشترکی را در دستور کار دارند که باید درباره آنها گفتگو و تبادل نظر کنیم تا موانع پیش روی آنها برطرف شود.

رییس‌جمهور با بیان اینکه در جریان این سفر در پاسخ به سفر روسای جمهور موریتانی و سودان به این دو کشور نیز سفر می کنیم، گفت: در کشور سودان سرمایه گذاران بخش خصوصی کشورمان در بخش های مختلف صنعت و کشاورزی فعالیت دارند و همچنین در بخش های علمی و فرهنگی نیز کارهای گسترده ای وجود دارد که باید به انجام برسد.

احمدی‌نژاد تاکید کرد: در سفر به سه کشور ونزوئلا، موریتانی و سودان همچنین درباره تحولات جهانی و همکاری های بین المللی با مقامات این کشورها گفتگو خواهیم کرد.

لغو مصاحبه تلویزیونی محمود احمدی نژاد

درحالی که اعلام شده بود محمود احمدی نژاد شامگاه یکشنبه قبل از سفر به نیویورک و شرکت در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد، در یک گفت‌وگویی زنده تلویزیونی شرکت می کند، چند دقیقه قبل از آغاز این برنامه، صدا و سیما این برنامه را "لغو شده" اعلام کرد.

شبکه دوم سیما که قرار بود پخش کننده این گفتگو باشد در زیرنویسی به نقل از دفتر رئیس دولت اعلام کرد: با توجه به فشردگی برنامه های رئیس جمهور محترم و سفر صبحگاهی ایشان به نیویورک مصاحبه تلویزیونی رئیس جمهور به زمان دیگری موکول شد.

کد خبر 146016
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز