شنبه ۲۶ شهریور ۱۳۹۰ - ۲۰:۵۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: به گزارش خبرنگار پرس تی وی، افزایش فقر، بی‌کاری و اوضاع نابسامان اقتصادی، نرخ محبوبیت رئیس جمهوری آمریکا را به شدت کاهش داده‎اند.

اوباما

بر اساس نتایج نظرسنجی که اخیرا موسسه نظرسنجی گالوپ انجام داده ‌است، نرخ محبوبیت اوباما پس از سخنرانی وی در زمینه اشتغال به 39 درصد سقوط کرده‌ است.

بنابر نتایج این نظرسنجی، 52 درصد از مردم از عملکرد رئیس جمهوری ابراز نارضایتی کرده‌اند.

نتایج این نظرسنجی در حالی منتشر می‌شود که برخی بر این باورند که این نارضایتی نه فقط شخص رئیس جمهوری بلکه به طور کلی، تمامی بدنه دولت را در بر می‌گیرد.

درحالی که کاخ سفید امیدوار است برنامه اخیر در زمین اشتغال، موقعیت رئیس جمهوری را در میان رای دهندگان ارتقا بخشد اما وی حتی در واشنگتن نیز برای جلب آرا رای دهندگان، در تلاش است.

نظرسنجی‌های اخیر نشان می‌دهد که نرخ محبوبیت رئیس جمهوری در مناطق خارج از بافت شهری واشنگتن از جمله ویرجینا که کسب آرا در این ایالت برای پیروزی وی در انتخابات 2008 میلادی تعیین کننده بود و وی هنوز برای پیروزی دوباره به کسب آرا آن نیاز دارد، به شدت کاهش یافته ‌است.

از طرفی دیگر، درحالی که امید دموکرات‌ها نیز به شخص رئیس جمهوری کاهش یافته است اما وی هنوز گزینه‌ای مطرح از سوی هوادران هم حزبی‌اش محسوب می‌شود.

این درحالی است که رقبای وی در حزب جمهوری‌خواه نیز، نرخ محبوبیت کمتری را در مقایسه با شخص رئیس جمهوری تجربه می‎کنند.

از سوی دیگر، سیاست‎مداران جناح اوباما مدعی هستند که این نظرسنجی‌ها ممکن است بتواند تیراژ روزنامه‌ها را بالا ببرد اما پایدار نیستند و تنها هرآن ‎چه که در ماه نوامبر آینده درباره انتخابات ریاست جمهوری مشخص شود، معتبر است.

بر اساس این گزارش، اوباما تا فرارسیدن انتخابات آینده برای جبران کاستی‎ها باید تلاش جدی را از خود نشان دهد.

کد خبر 145834
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز