همشهری آنلاین: رئیس جمهور در راس هیاتی بلند پایه دوشنبه این هفته به نیویورک می‌رود و پس از شرکت در اجلاس سازمان ملل از آمریکا راهی سه کشور دیگر می‌شود.

محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور کشورمان صبح دوشنبه به همراه هیات بلند پایه سیاسی- اقتصادی عازم نیویورک مقر دائمی سازمان ملل متحد می‌شود.

در این سفر 3 الی 4 روزه، علی اکبر صالحی، سید مجتبی ثمره هاشمی، مهدی غضنفری، علی سعیدلو، و شماری دیگر از معاونین و مقامات دولتی و پارلمانی رئیس‌جمهور را همراهی می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس؛ محمود احمدی‌نژاد قرار است ضمن شرکت و سخنرانی در شصت و ششمین اجلاس سالانه مجمع عمومی سازمان ملل، در جمع اقشار مختلف ایرانیان مقیم آمریکا سخنرانی کند.

شرکت و سخنرانی در کنفرانس‌های مطبوعاتی و همایش‌های تخصصی سازمان ملل متحد و دیدار با شماری از روسای جمهور و سران کشورها از دیگر برنامه‌های رئیس جمهور کشورمان در سفر به نیویورک خواهد بود.

به گفته مدیر عامل خانه کتاب، رئیس جمهور در این سفر به هیات‌های سیاسی حاضر در نیویورک کتاب "اسناد اشغال ایران توسط متفقین در جنگ‌جهانی دوم" را هدیه خواهد کرد.

رئیس‌جمهور و هیأت همراه پس از ترک نیویوک، توقف کوتاهی در ونزوئلا خواهند داشت تا ضمن دیدار و گفتگوی احمدی‌نژاد با هوگو چاوز، اسناد تهیه شده کمیسیون مشترک دو کشور که ریاست آن به عهده عضنفری است به امضا برسد.

هیات‌ ایرانی پس از ترک ونزوئلا توقف کوتاهی در موریتانی و سودان خواهند داشت تا رئیس‌جمهور با همتایان خود در این دو کشور دیدار و گفتگو داشته باشد.

محمود احمدی‌نژاد یک شنبه پیش از عزیمت به آمریکا در گفتگوی زنده تلویزیونی به تشریح آخرین مسائل داخلی، منطقه‌ای و بین المللی می‌پردازد.

 

کد خبر 145785
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز