گروه شهری: ایستگاه سلامت برج میلاد با حضور سید محمد هادی ایازی، معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، دکتر حسین الجزایری، مدیرکل دفتر مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت و دکتر مرندی رئیس شورای راهبردی سلامت شهر تهران و رئیس‌کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی روز پنجشنبه افتتاح شد.

خانه سلامت برج میلاد

 سید محمد هادی ایازی در جلسه شورای راهبردی سلامت شهر تهران که با حضور دکتر حسین الجزایری و دکتر مرندی در برج میلاد برگزار شد، اظهار کرد: خوشبختانه براساس همکاری مطلوب شهرداری تهران با شورای راهبری سلامت شهر تهران اقدامات ارزشمندی در شهر به انجام می‌رسد که از آن جمله می‌توان به راه‌اندازی خانه‌های سلامت، مراکز فرآموز و کانون‌های محله‌ها اشاره کرد. وی اضافه کرد: تصمیمات شورای راهبردی مطابق با اهداف وزارت بهداشت صورت گرفته و طی این اقدامات هم‌اکنون تهران الگویی برای سایر کلانشهرها قرار گرفته است.

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران گفت: بحث مشارکت مردمی نیز بسیار حائز اهمیت بوده و در این راستا شهرداری با همکاری مردم 374 خانه سلامت در 374 محله شهر تهران راه‌اندازی کرده است.در ادامه جلسه دکتر الجزایری با تاکید بر نقش مشارکت در بحث سلامت شهروندی و اهمیت آموزش ابتدایی اصول سلامت، اظهار کرد: نحوه مدیریت در بحث سلامت شهروندی بسیار حائز اهمیت است. وی با تشکر از شهرداری تهران برای اجرای طرح سنجش عدالت در شهر گفت: تنها دولت وظیفه توسعه بهداشت در کشور را نداشته و در این مورد نقش شهرداری‌ها نیز بسیار مهم است.

پس از بازدید دکتر الجزایری و هیات همراه وی از برج میلاد، ایستگاه سلامت در برج میلاد افتتاح شد. براساس این گزارش، دکتر ایازی همچنین در جمع خبرنگاران در مورد حضور دکتر الجزایری اظهار کرد: نکته حائز اهمیتی که دکتر الجزایری مطرح کردند این بود که شهرداری تهران در حوزه سلامت شهر تهران ورود جدی داشته و این تجربه مناسب می‌تواند برای سایر کلانشهرهای حوزه مدیترانه شرقی نیز مورد استفاده قرار گیرد.

ایازی افزود: دکتر الجزایری از ما خواستند تا گزارش عملکرد خود را به دفتر مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت ارائه دهیم تا مورد استفاده سایر کلانشهرهای دنیا قرار گیرد.معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران تصریح کرد: ما امیدواریم وزارت بهداشت در امر سلامت به شهرداری تهران کمک‌های جدی خود را مبذول دارد و زمینه ایجاد یک شبکه سلامت در شهر تهران را به‌وجود آورد.

وی درخصوص افتتاح ایستگاه سلامت در برج میلاد نیز افزود: این ایستگاه سلامت با هدف آشنایی مردم از وجود ایستگاه‌های سلامت در محله‌های شهر تهران در برج میلاد راه‌اندازی شده و یکسری مشاوره‌های درمانی و تغذیه و گرفتن فشار و قند خون افراد را به‌طور رایگان به انجام می‌رساند.

کد خبر 145731
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز