در پی انتشار مطالبی در گزارش روز داروسازی در شماره 5478 مورخ 5/6/90 روزنامه (در صفحه 16)، سرپرست داروخانه‌های دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی تهران پاسخی به روزنامه همشهری ارسال کرده که عینا انتشار می‌یابد.

1- درخصوص نحوه و کیفیت ارائه خدمات دارویی توسط همکاران داروساز شاغل در مجموعه داروخانه‌های دانشکده داروسازی دانشگاه (سیزده آبان) به اطلاع می‌رساند همکاران داروساز در آن مجموعه توانسته‌اند استانداردهای نوینی از خدمات دارویی سالم و کارآمد را بر مبنای حرفه‌ای و اخلاق محوری به هموطنان عزیز ارائه کنند.

2- درخصوص آمار و اطلاعات ارائه شده توسط منبع خبری مذکور مبنی بر عرضه 70درصدی داروی مصرفی بیماران توسط سه داروخانه دولتی، ماخذ و منبع اطلاعات توسط فرد مصاحبه‌شونده مشخص نیست. بدیهی است اخذ آمار و اطلاعات از شرکت‌های سراسری توزیع دارو و سازمان‌های بیمه‌گر برخلاف اطلاعات ارائه‌شده خواهد بود.

3- انتساب بیکاری داروسازان و همچنین انحرافات متعدد به داروخانه‌های دولتی از دیگر فرازهای مصاحبه‌عنوان شده است. اولا در حال حاضر کشور با کمبود داروساز روبه‌رو است که می‌توانید مستندات آن را از معاونت غذا و داروی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی استعلام کنید. ثانیا درصورت صحت این ادعا چگونه سه داروخانه دولتی می‌توانند مسبب بیکاری در جامعه چندهزار نفری داروساز باشند و درخصوص انتساب انحرافات متعدد به داروخانه‌های دولتی، این مطلب به‌هیچ وجه صحت ندارد.

همچنین حضور همکاران محترم داروساز (و دستیاران تخصصی رشته‌های مختلف داروسازی) به تعداد کافی و در اوقات مختلف فعالیت و خدمت در داروخانه و راه‌اندازی مجموعه فعال اطلاع‌رسانی دارو و سموم (DPIC) که از چند سال پیش اعلام شده است با هزینه بسیار بالا و با حضور داروسازان متخصص و اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران به‌منظور ارائه خدمات و اطلاعات جامع و تخصصی به هموطنان عزیز و گروه‌های پزشکی دلیل و موید محکمی بر تعهد و التزام این مجموعه جهت ارائه مطلوب خدمات دارویی است و ذکر عبارت سرگردانی بیمار و عدم‌ارائه مطلوب خدمات و عدم‌درج دستورات دارویی زاییده تفکر مصاحبه‌شونده بوده و فاقد وجاهت است.

تکذیبیه رئیس انجمن داروسازان ایران

همچنین در ارتباط با گزارش مذکور، دکتر رهبر مژدهی‌آذر، رئیس انجمن داروسازان ایران با ارسال نامه‌ای به همشهری، بخش‌هایی از مطالب منتشره را تکذیب کرد.

کد خبر 145722
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز