همشهری آنلاین: مراسم نمادین روز بین المللی صلح روز پنج شنبه با حضور دبیرکل سازمان ملل متحد و جمعی از سفیران کشورهای عضو برگزار شد.

روز بین المللی صلح در سازمان ملل متحد

به گزارش واحد مرکزی خبر، دبیرکل سازمان ملل متحد در این مراسم که روز پنج شنبه برگزار شد، عدالت اجتماعی، آزادی های مدنی ، حاکمیت قانون و محیط زیست مناسب را خواسته های اصلی بشر امروز خواند.

بان کی مون همچنین به خیزش های مردمی در خاورمیانه اشاره کرد و گفت: شور و خلاقیت مردم خاورمیانه و شمال آفریقا، آنها را در رسیدن به حقوق مدنی خود موفق کرده است و سازمان ملل نیز از این تحولات حمایت می کند.

در این مراسم که با آزادسازی چند کبوتر سفید به نشانه صلح دوستی جهانیان ادامه یافت، ناصر عبدالعزیز الناصر، سفیر قطر و رئیس دوره ای مجمع عمومی نیز، خواست جوانان خاورمیانه را صلح توام با عدالت خواند و گفت: در جهان عرب، تحولی تاریخی در حال وقوع است.

رئیس مجمع عمومی سازمان ملل متحد در مصاحبه با خبرنگار واحد مرکزی خبر نیز گفت: این مراسم پیام بزرگی به جهان است، جهانی که این روزها شرایط دشواری را می گذراند و ما معتقدیم صلح و امنیت بین المللی فقط با همکاری همه کشورها محقق می شود.

مراسم روز بین المللی صلح از سال 1981 میلادی تاکنون ، با سابقه ای 30 ساله ، تلاش دارد کشورهای جهان را به همدلی بیشتر ، پایان جنگ ها و همزیستی مسالمت آمیز تشویق کند.

با این حال سازوکار کنونی سازمان ملل متحد و نگاه قدرتهای صاحب حق وتو در این سازمان جهانی، مانع از تحقق اهداف صلح جویانه منشور ملل متحد شده و سطح سازمان ملل متحد را تا حد میانجی گری مناقشات تنزل داده است.

کد خبر 145704
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مجامع‌ جهانی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز