سه‌شنبه ۲۲ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۹:۴۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر از کاهش قیمت انواع سکه در بازار و ترکیدن حباب آن خبر داد.

سکه بهار آزادی

آقای کشتی آرای در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار واحد مرکزی خبر افزود: هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در بازار آزاد 610 هزار تومان فروخته شد که در مقایسه با دیروز 35 هزار تومان کاهش نشان می‌دهد.

وی افزایش حراج سکه‌های بانک مرکزی در بانک کارگشایی از سه روز به پنج روز در هفته و اعلام بانک مرکزی بر عرضه نامحدود سکه در بانک کارگشایی تا برآورده شدن نیاز بازار را علت اصلی این کاهش بیان و اضافه کرد: هم اکنون از التهاب بازار سکه کم شده است.

کشتی آرای، کاهش بهای جهانی طلا را هم علت دیگر کاهش قیمت سکه و طلا در بازار داخل بیان و اضافه کرد: بعد از ظهر امروز قیمت جهانی هر اونس طلا با کاهش حدود 20 دلاری نسبت به دیروز، هزار و 810 دلار داد و ستد شد.

رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر، شرایط خاص اوضاع اقتصادی و بازارهای مالی اروپا را علت این کاهش بیان کرد.

کشتی آرای نرخ امروز نیم سکه را هم در ساعت 18 در بازار آزاد ،291 هزار تومان اعلام و اضافه کرد: این رقم در مقایسه با دیروز 9 هزار تومان کاهش داشت.

رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر گفت: هر ربع سکه نیز امروز در همین ساعت در بازار آزاد با هشت هزار تومان کاهش نسبت به دیروز 148 هزار تومان معامله شد.

وی افزود : هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم و سکه یک گرمی هم در بازار آزاد امروز در ساعت 18 به ترتیب 620 و 79 هزار تومان فروخته شد که در مقایسه با دیروز به ترتیب 20 هزار و سه هزار تومان ارزان تر شد.

کشتی آرای، بهای هر گرم طلای 18 عیار بدون اجرت ساخت را نیز در بازار آزاد امروز با 400 تومان کاهش نسبت به دیروز، 55 هزار و 200 تومان اعلام کرد.

قیمت انواع سکه طلا از صبح امروز روند کاهشی دارد.

کد خبر 145555
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز