همشهری آنلاین: باراک اوباما در مصاحبه‌ای تأکید کرد که اگر فلسطینی‌ها سعی داشته‌ باشند که در شورای امنیت سازمان ملل کشور مستقل خود را به رسمیت بشناسند،‌ آمریکا با طرح آن‌ها مخالفت خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از هاآرتص، باراک اوباما، رییس جمهوری آمریکا در مصاحبه‌ای با یک رسانه‌ اسپانیایی زبان تأکید کرد: اگر طرح فلسطینی‌ها به شورای امنیت بیاید ما شدیدا با آن مخالفت خواهیم کرد، مخصوصا به این خاطر که ما عقیده داریم طرح فلسطینی‌ها زیان‌آور است.

وی افزود: ما تصور نمی‌کنیم که طرح فلسطینی‌ها واقعا به بازده‌ای که ما می‌خواهیم یعنی یک راه حل دوجانبه، منجر شود.

چند روز پیش وزارت امور خارجه آمریکا گفت که آمریکا در صورت آمدن طرح فلسطینی‌ها برای به رسمیت شناخته شدن کشور مستقلشان در سازمان ملل به شورای امنیت این سازمان، آن را وتو خواهد کرد اما با وجود این باراک اوباما در این زمینه مستقیما اظهار نظر نکرده بود.

اوباما تأکید کرد: آنچه که ما گفته‌ایم این است که رفتن به سازمان ملل یک عامل بازدارنده است که کمکی به حل مشکل نمی‌کند، این مسأله تنها با ایجاد توافق میان فلسطینی‌ها و اسراییلی‌ها حل می‌شود.

فلسطینی‌ها به احتمال زیاد طرح خود را برای به رسیمت شناخته شدن کشور مستقل فلسطین به مجمع عمومی سازمان ملل که چند روز آینده قرار است تشکیل جلسه بدهد، خواهند برد، زیرا شانس موفقیت آن‌ها در مجمع عمومی بیشتر است و آمریکا در این مجمع از حق وتو برخوردار نیست.

کد خبر 145540
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز