سه‌شنبه ۲۲ شهریور ۱۳۹۰ - ۰۷:۱۷
۰ نفر

1 - قدرت تهاجمی: استقلال تابستان امسال خریدهای بسیار خوبی در بخش تهاجمی داشت و لقب کهکشانی، برازنده این تیم است.

حیدری، جباری و مجیدی این روزها بسیار آماده‌اند و در تیم کی‌روش هم نقش مهمی دارند. تیموریان که کمی عقب‌تر بازی می‌کند، در حملات تیم شرکت می‌کند و به اینها باید جاسم کرار، برهانی، شریفات و میداوودی را نیز که به‌تدریج به دوران اوجش نزدیک می‌شود، اضافه کرد. استقلال در 6 بازی اخیرش 12 گل زده و بعد از تراکتورسازی دومین خط حمله برتر لیگ را در اختیار دارد؛ یعنی این تیم در هر بازی به‌طور متوسط 2گل زده است. آنها بازی به بازی هماهنگ‌تر می‌شوند و متوقف‌کردن حرکات ترکیبی آنها کار آسانی نیست.

2 - فرهاد مجیدی: کاپیتان استقلال در 35 سالگی در بهترین دوران فوتبالش به‌سر می‌برد. این از اتفاقات نادر است که یک بازیکن در این سن در اوج فوتبالش باشد، ولی مجیدی نه تنها از نظر بدنی کاملا آماده است که با کمک تجربه سال‌ها بازی در استقلال و لیگ امارات، از تک‌موقعیت‌ها به بهترین شکل استفاده می‌کند. مجیدی با 6گل زده بهترین گلزن لیگ یازدهم است و گلزنی در این بازی از نظر فردی هم برای مجیدی مهم است. او می‌تواند فاصله‌‌اش را با تعقیب‌کنندگان بیشتر کند و در میان گلزنان استقلالی تاریخ شهرآورد موقعیت بهتری پیدا کند. مجیدی که در بازی رفت لیگ دهم برای نخستین بار در شهرآورد گلزنی کرد، خوب می‌داند که گلزنی در شهرآورد چه شیرینی‌ای دارد. فرهاد مجیدی از محبوب‌ترین بازیکنان تاریخ استقلال است و گلزنی در شهرآورد کمک می‌کند این محبوبیت بیشتر شود.

3 - ضعف دفاعی پرسپولیس: اگر ضعف دفاعی استقلال در بازی مقابل تراکتورسازی آشکار شد، دفاع پرسپولیس در همه بازی‌های این فصل لیگ پراشتباه بوده است و با 10 گل خورده، سومین دفاع ضعیف لیگ را بعد از مس سرچشمه و شهرداری تبریز در اختیار دارد. استیلی ترکیب‌های مختلفی را برای دفاع میانی‌‌اش آزمود و در نهایت تشخیص داد زوج نصرتی- نورمحمدی ترکیب بهتری است، ولی این دو مدافع هم در بازی‌های اخیر اشتباهاتی داشته‌اند و سرمربی پرسپولیس حق دارد که از این نقطه زمین نگران باشد. وضعیت مدافعان کناری این تیم از مدافعان میانی هم نگران‌کننده‌تر است. محمد و آقازمانی در راست و شکوری در چپ نه تنها در حملات ناموفق هستند که در کارهای دفاعی هم پراشتباه بوده‌اند. خیال استیلی بابت دروازه‌بان تیم هم خیلی راحت نیست.

بعد از اشتباه حقیقی مقابل مس سرچشمه سرانجام نوبت معمارزاده رسید که درون دروازه بایستد و او هم هفته گذشته روی گل اول ذوب‌آهن مقصر بود. در این شرایط یک اشتباه مقابل مهاجمان آماده استقلال در بازی حساس جمعه می‌تواند جبران‌ناپذیر باشد.

کد خبر 145512

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز