سه‌شنبه ۲۲ شهریور ۱۳۹۰ - ۰۴:۴۱
۰ نفر

گروه ادب و هنر - احمد افشار: با نزدیک شدن به پایان فصل تابستان، نگارخانه‌های شهر تهران با برگزاری نمایشگاه‌های جدید در زمینه‌های نقاشی، پوستر، کاریکاتور، عکاسی، مجسمه‌سازی‌ و نقاشی‌خط خود را برای فصل پاییز آماده می‌کنند.

نگارخانه

 در موزه هنرهای معاصر فلسطین نمایشگاه «رسم رهایی» با موضوع فلسطین برپاست.
در این نمایشگاه حدود 100 اثر نقاشی، پوستر و کاریکاتور از 100هنرمند پیشکسوت و جوان با موضوع فلسطین و مقاومت مردم به نمایش گذاشته شده است. این نمایشگاه با همکاری معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مرکز هنرهای تجسمی، مؤسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر و موزه هنرهای معاصر فلسطین تا 7 مهرماه میزبان علاقه‌مندان است. خانه هنرمندان ایران هم در آستانه برگزاری پانزدهمین جشن سینمای ایران، نمایشگاه عکس عکاسان سینمای ایران را به نمایش گذاشته است. در حاشیه برگزاری این نمایشگاه که تا 31 شهریور ادامه خواهد داشت، کارگاه‌های آموزشی نیز با حضور عوامل و چهره‌های مطرح سینما در خانه هنرمندان برگزار می‌شود. البته نشست‌های انجمن عکاسان سینمای ایران هر روز ساعت 18 در خانه هنرمندان برگزار خواهد شد و شرکت در این جلسات برای علاقه‌مندان بلامانع است.

همچنین نگارخانه گنجینه در ادامه همکاری با بنیاد خیریه دهش‌پور، نمایشگاهی از آثار هنرمندان نقاش را به نفع بیماران سرطانی برپا کرده است. این نگارخانه پیش از این نیز نمایشگاه‌های دیگری را با همکاری این بنیاد خیریه برپا کرده و این بار مجموعه‌ای از نقاشی‌های 50 هنرمند نیک‌اندیش را به نمایش عموم گذاشته که عواید حاصل از فروش آثار، هزینه درمان بیماران سرطانی تحت پوشش مؤسسه بهنام دهش‌پور خواهد شد. نمایش این مجموعه تا 30 مهر ماه ادامه دارد و هر دو هفته یک بار با 50 اثر جدید به استقبال هنردوستان می‌رود.

مؤسسه فرهنگی هنری صبا آثار نقاشی‌خط فتح‌الله ازهاریان‌فر را به نمایش گذاشته است. در این نمایشگاه 40 اثر نقاشی خط به نمایش درآمده، موضوع این آثار آیات قرآنی و اشعار حافظ و سعدی است که در قالب‌های خط نستعلیق، شکسته و ثلث خلق شده و در تعدادی از آثار نیز ورق طلا به کار رفته است. این نمایشگاه تا 31 شهریور میزبان بازدیدکنندگان است. همزمان نمایشگاه منتخب آثار عکاسی از آثار استاد لرزاده نیز با 50 اثر توسط 14 عکاس از 8 اثر معماری این استاد در نگارخانه لرزاده این مؤسسه به نمایش در آمده است. در کنار این آثار قرار است حدود 8 اثر برگزیده از آثار مقرنس کارگاه در حال برگزاری نیز به نمایش در آید. این نمایشگاه تا اول مهرماه برپاست.

در تالار وحدت هم نمایشگاه عکس عدالت تاریک برپا شده است که در برگیرنده عکس‌های علی زارع از فاجعه انسانی و قحطی در کشور سومالی است و هدف از برپایی آن اهداف انسان‌دوستانه و خیرخواهانه به قصد کمک رساندن از جانب هنرمندان و هنردوستان ایرانی به این کشور اسلامی است. این نمایشگاه تا 28 شهریور در طبقه همکف تالار وحدت برپا خواهد بود.همچنین نگارخانه ایوان نخستین نمایشگاه عکس طبیعت از آثار سعید خواجه سعیدی یکی از هنرمندان عکاس را با 25 اثر برگزیده از طبیعت کشور در معرض نمایش گذاشته است.

گالری «آران» با نمایشگاه گروهی اینستالیشن، مجسمه و نقاشی، فعالیت خود را مجددا از سر گرفته است. تازه‌ترین نمایشگاه این گالری با عنوان «واقعیتی دیگر» شامل آثاری از مجید بیگلری، ابراهیم اسکندری و حمید همتیان به نمایش در‌آمده است. مجید بیگلری در این نمایشگاه مجموعه‌ مجسمه‌های خود را با عنوان «گونه در حال انقراض» ارائه کرده است. ابراهیم اسکندری با اینستالیشنی با عنوان «اتاق شماره 22» و حمید همتیان نیز با نقاشی‌هایش در این نمایشگاه حضور دارند. این نمایشگاه هم تا اول مهرماه در گالری آران به نشانی خردمند شمالی، خیابان دی، شماره 12 ادامه دارد.

کد خبر 145493

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز